ايلوميناتي كيست

به وبلاگ جامع پزشكي خوش آمديد

مي‌دانم كه مي‌دانيد كه همه‌ي ما مي‌خواهيم بيش‌تر در مورد تئوري‌هاي توطئه، به خصوص انجمن‌هاي سري، بيش‌تر بدانيم! اساساً هر چيزي كه هويت آن به نوعي براي ما مخفي باشد، با جذابيت بي‌حد و حصري همراه خواهد بود. شايد به همين خاطر است كه فيلم‌هاي ترسناك موفق، اغلب عنصر ترسناك خود را به مخاطب معرفي نمي‌كنند.

 

فيلم «او تعقيب مي‌كند» را در نظر بگيريد. ما در اين فيلم با نوعي نفرين مواجه هستيم كه شخصيت اصلي را گرفتار كرده، و در قالب اشخاص رعب‌آوري ظاهر مي‌شود كه آرام‌آرام به تعقيب قهرمان ما مي‌پردازد. ما نمي‌دانيم اين نفرين چيست، بلكه فقط مي‌بينيم كه چگونه عمل مي‌كند. يا بهتر از آن، فيلم «شب‌هنگام مي‌آيد» را در نظر بگيريد. اين فيلم تا انتها به ما نمي‌گويد كه چه كسي در هنگام شب مي‌آيد، اما مي‌دانيم كه بالأخره كسي مي‌آيد و رويدادهاي بسيار ناگواري را رقم مي‌زند.

 

شايد ايلوميناتي را هم بتوان به ضد قهرمان يك فيلم ترسناك تشبيه كرد، كه ماهيت شناخته‌ شده‌اي ندارد، اما اين باعث نشده كه كسي در موردش حرفي نزند! مثل آدم‌فضايي‌ها كه اكثر مردم واقعاْ به آن باور ندارند، اما خيلي دوست دارند كه واقعيت داشته باشد. اما كسي هم نمي‌گويد كه واقعيت ندارد. در واقع، هيچ‌كس نمي‌تواند با قطعيت در مورد چنين مفاهيمي، كه به عنوان «تئوري توطئه» شناخته مي‌شوند، اظهار نظر كند.

ايلوميناتي نيز ظاهراً يك انجمن مخفي است كه در نظر دارد نظم نويني را در جهان برپا سازد. خيلي‌ها اعتقاد دارند كه اين انجمن هم‌اكنون در حال اداره‌ي دنياي مدرن است. دنياي مدرن با رسانه معني پيدا مي‌كند. رسانه امروز بر تمام دنيا سيطره دارد، بنابراين؛ اگر كسي يا سازماني بتواند بر رسانه چيره شود، در آن صورت مي‌تواند اداره‌ي دنيا را بر عهده بگيرد. حال آيا ايلوميناتي توانسته به اين هدف دست پيدا كند؟

حتماً مي‌دانيد كه از چند ماه قبل جنجال‌هاي فراواني پيرامون «منطقه ۵۱» شكل گرفته بود. مردم مي‌خواستند به اين منطقه هجوم برده و اسرار آن را از نزديك به چشم ببينيد. كاري به اين حقيقت ندارم كه نقشه‌ي «حمله به منطقه ۵۱» ماهيت طنازانه داشته و به اصطلاح يك «ميم» بوده، اما خيلي‌ها واقعاً مي‌خواستند آدم‌فضايي‌ها را از نزديك مشاهده كنند!

ايلوميناتي در چه تاريخي شكل گرفت؟

ايلوميناتي از آغاز تاريخ با ما بوده است. نشان آن بر بدنۀ اهرام ثلاثه مشخص، تأثير آن روي زندگاني عيسي مسيح (ع) مبرهن و قدرتمندترين مهره‌هايش – مانند ملكه بريتانيا – مارمولك‌هايي هستند كه پيش از ظهور انسان بر زمين گام نهاده‌اند.

اين سازمان در تاريخ اول مه ۱۷۷۶ در باواريا (Bavaria)، توسط فردي به نام آدام وايسهائوپت (Adam Weishaupt) پايه‌گذاري شده است كه احتمالاً نتوانسته بود از پس مخارج ثبت نام در انجمن فراماسونري بربياييد. اين انجمن – فرقه روشن ضميران – توانست تعداد اعضاي خود را در عرض چند سال، از چند نفر به چند هزار برساند، اما، پس از اين كه كارل تئودور (Karl Theodor) حاكميت باواريا را در دست گرفت، مجازات مرگ را براي عضويت در فرقه‌هاي سري قانوني نمود، و اين فرقه به پايان كار خود رسيد.

هدف ايلوميناتي چيست

برقراري نظم نوين جهاني، اصلي‌ترين هدف ايلوميناتي است. اين نظام توسط نخبگاني استبدادطلب اداره خواهد شد.

ولي در واقعيت، ايلوميناتي بخشي از يك مبارزه محسوب مي‌شود كه در دهۀ ۱۹۶۰ عليه موجي از نامه‌هاي جعلي برپا شد.

ماجرا از اين قرار است كه در آن دوران، يكي از خبرنگاران مجلۀ پلي‌بوي به نام رابرت آنتون ويلسون (Robert Anton Wilson) به همراه كري تورنلي (Kerry Thornly) به اين نتيجه رسيدند كه دنيا در حال پيش‌روي به سمت استبداد است و تنها راه چاره، وادار كردن مردم به زير سؤال بردن اخباري است كه روزانه مي‌خوانند. تورنلي نويسنده‌اي بود كه قبل از آغاز اين جريانات، لطيفه‌اي راجع به ايلوميناتي در يكي از جريده‌ها نوشته بود.

اين دو تن در ادامه شروع به انتشار پيام‌هايي جعلي از مخاطبين خود نمودند و چنين وانمود كردند كه همگان در حال صحبت كردن دربارۀ سازماني سري به نام ايلوميناتي هستند. ويلسون و تورنلي متناوباً با انتشار پيام‌هايي با ديدگاه مخالف، ادعاهاي قبل را به چالش مي‌كشاندند. اين دو اميدوار بودند كه انتشار پيام‌هاي ضد و نقيض موجب خواهد شد مردم نسبت به اخبار روز مشكوك شوند. ولي نه تنها چنين نشد، بلكه همه به خود اين تشكيلات سري علاقه‌مند شدند و افسانۀ ايلوميناتي در همه جا منتشر شد.

 

مرجع مقاله:

https://virtualdr.ir/59108-who-are-the-illuminati/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.