كرونا با بچه‌ها چه مي‌كند؟

به وبلاگ جامع پزشكي خوش آمديد

عليرضا كرماني مي گويد: افزايش محدوديت ها ، قرنطينه خانه ها و زندگي در محيط هاي منزوي نه تنها بر بزرگسالان بلكه بر كودكان نيز فشار زيادي وارد مي كند. مدت زمان اين روند در طول زمان به شكل خشونت ظاهر مي شود. در قالب يك جامعه غيرقابل تحمل ، بردبار و خشن. در گفت …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
كرونا با بچه‌ها چه مي‌كند؟

كرونا با بچه‌ها چه مي‌كند؟ https://hydoc.ir/كرونا-با-بچه‌ها-چه-مي‌كند؟/ https://hydoc.ir/كرونا-با-بچه‌ها-چه-مي‌كند؟/#respond سلام دكتر Fri, 27 Aug 2021 22:13:08 0000 رسانه سلامت و دانش با بچهها برنامه ليمويي پيج ليمويي چه رژيم غفاري يا ليمويي عليريزو كرماني كرونا كرونا و فرهنگ كرونا و كودكان ليمويي رژيم ليمويي سايت رژيم ميكند همه_عليه_كرون https://hydoc.ir/?p=9186

عليرضا كرماني مي گويد: افزايش محدوديت ها ، قرنطينه خانه ها و زندگي در محيط هاي منزوي نه تنها بر بزرگسالان بلكه بر كودكان نيز فشار زيادي وارد مي كند. مدت زمان اين روند در طول زمان به شكل خشونت ظاهر مي شود. در قالب يك جامعه غيرقابل تحمل ، بردبار و خشن. در گفت …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
كرونا با بچه‌ها چه مي‌كند؟

عليرضا كرماني مي گويد: افزايش محدوديت ها ، قرنطينه خانه ها و زندگي در محيط هاي منزوي نه تنها بر بزرگسالان بلكه بر كودكان نيز فشار زيادي وارد مي كند. مدت زمان اين روند در طول زمان به شكل خشونت ظاهر مي شود. در قالب يك جامعه غيرقابل تحمل ، بردبار و خشن.

در گفت وگو با سلام دكتر ، يك جامعه شناس و پژوهشگر در زمينه كودكان و نوجوانان به طور خاص درباره تاثير كرونا بر فرهنگ در گروه سني كودكان و نوجوانان بحث كرد. از آنجا كه كيفيت زندگي كودكان يا منابع ، امكانات و قدرت در اختيار جامعه بزرگسالان است و عليرغم اعتقادات پزشكي مبني بر اينكه اين ويروس كودكان را كمتر تحت تأثير قرار مي دهد ، اين محدوديت محيطي مي تواند آسيب هاي عميق تر و گسترده تري ايجاد كند. فرزندان.

وي تاكيد كرد: مهمترين تاثيري كه محدوديت فضاي عمل بر آينده كودكان و نوجوانان خواهد گذاشت “استرس رواني و عصبي” است. بر اساس آمار و مشاهدات ، حضور نوجوانان در اعتراضات اخير محيطي بوده است بايد به نحوي فرياد بزنند و انرژي خود را خالي كنند ، اما همه مكانهايي كه اين امكان را فراهم مي كند براي آنها رد شده است. بسياري از آنها به اين اعتراضات خودجوش منجر شده اند. نوجوانان به دنبال محيطي هستند كه در آن استرس انباشته شده را از بين ببرد.

كرماني افزود: آنها حتي در مراسم مذهبي مانند تاسوعا و عاشورا شركت مي كنند تا به نوعي آزادي در قالب عزاداري دست يابند؛ با اين حال ، اكثر خانواده ها تمايلي به مراجعه به آنها براي حفظ پروتكل هاي بهداشتي ندارند. در دهه اول محرم امسال ، اختلاف نظر قابل توجهي بين نوجوانان و والدين در مورد حضور يا عدم شركت در مراسم مذهبي وجود داشت. بنابراين ، نوجوانان آماده شركت در مراسم بودند ، اما والدين با آگاهي از خطرات جماعت ، از خروج فرزندشان جلوگيري كردند.

مديركل سابق مركز توسعه آموزشي و پژوهشي كودكان و نوجوانان همچنين تأكيد كرد كه تأثير طولاني مدت تاج گذاري بر خشونت رفتاري نوجوانان به طور مستقيم مشاهده نمي شود ، اما وقتي جامعه از نظر اقتصادي آسيب مي بيند ، سقوط مي كند يا رو به افول مي گذارد ، ناگزير بر همه اجزا تأثير مي گذارد. از جمله دوران كودكي. كرونا “فقر” را در جامعه تداوم بخشيده است و تعداد خانواده هاي فقير رسماً به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است. بر اساس گزارش هاي مكرر ، خانواده هايي كه درآمدشان كمتر از 10 ميليون تومان در ماه است زير خط فقر هستند. به نظر مي رسد اگر قبل از كرونا 10 درصد از خانواده ها فقير بودند ، اكنون بيش از 50 درصد از خانواده ها فقير هستند. و از آنجا كه بين “فقر” و “فساد” ارتباط مستقيم وجود دارد ، فقر ، جنايت و ناهنجاري در جامعه افزايش مي يابد. شرايط بد اقتصادي افراد داراي معلوليت از جمله كودكان را وادار مي كند تا براي امرار معاش خود سرقت كنند. علاوه بر اين كه اين خشونت اجتماعي شايع كودكان را عصباني و بدرفتار مي كند ، مشكلات اقتصادي بزرگسالان نيز از مراقبت والدين مي كاهد.

كرماني سپس در مورد پيامدهاي طولاني مدت شكاف بين كودكان و جامعه صحبت كرد: در مواجهه با اين چالش ها ، دو ديدگاه مورد توجه قرار مي گيرد ؛ يكي چالش هايي است كه بر آموزش كودكان ، دانش آموزان و ارزش هاي مرتبط با آنها تأثير مي گذارد و ديگري رويدادهايي است كه ماهيت تربيت را تغيير داده است. همانطور كه بارها و بارها از آغاز بيماري همه گير گفته شده است ، يكي از مهمترين پروتكل ها براي پيشگيري از بيماري هاي كرونري قلب ، قطع تماس فيزيكي بين افراد ، حذف يا كاهش هرگونه تجمع است. در نتيجه ، مكانهايي كه مي توانند براي رشد كودكان مناسب باشند ، مانند مدارس ، زمينهاي بازي ، كلاسهاي درس و پاركها حذف شدند. اين مكانها بسترهايي بودند كه كودكان مي توانستند بر اساس ارزش هاي خود كار و لذت ببرند. بنابراين كرونا دامنه زندگي كودكان را محدود كرد ، به عبارت ديگر ، زندگي كودك را محدود كرد ، كه قبلاً محدود بود. قبل از كرونا ، كودكان علاوه بر خانه بودن ، در مناطق آموزشي و تفريحي (مانند زمين هاي بازي ، محله ها ، پارك ها و …) شركت مي كردند و با همسالان خود ارتباط برقرار مي كردند ، اما پس از ورود كرونا از اين امكانات محروم شدند.

وي همچنين درباره نحوه تغيير فرايند تدريس قبل از همه گيري توضيح داد: پس از كرونا ، بسياري از اتفاقات خوب و بد در آموزش و پرورش رخ داد. مهمترين نكته خوب در مورد تحصيل اين بود كه پس از تعطيلي مدارس ، دانش آموزان اين فرصت را پيدا كردند كه به صورت آنلاين درس بخوانند و اين امر به آنها سرگرم كننده بود. اگرچه گذراندن اين زمان در خارج از خانه امكان پذير نبود ، بسياري از دانش آموزان از اين فرصت ها براي مطالعه كتاب هاي داستان ، رمان و آموزش زبان خارجي استفاده كردند. اما به طور كلي ، به نظر مي رسد مدارس با وجود ضعف هاي فراوان داراي رشته اي هستند كه پيشرفت تحصيلي را بسيار آسان مي كند. زيرا پس از تعطيلي مدارس ، كيفيت آموزش دانش آموزان به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. همه اين ايده ها جنبه هاي مثبت و منفي هستند كه كرونا در دنياي كودكي خود داشت و تأثير بسياري از آنها هنوز نامشخص است و در آينده منعكس مي شود.

مدير پژوهشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در مورد تأثير درد رواني بر مرگ بستگان در كودكان و نوجوانان اظهار داشت: ميزان مرگ و مير ويروس كرونا در كودكان بيشتر از بزرگسالان است. زيرا معمولاً بزرگسالان زودتر مي ميرند و كودكان تنها مي مانند. بنابراين ، پيامدهاي منفي مرگ در جامعه كودكي بسيار بيشتر از بزرگسالي است. اكثر كودكان با نبود والدين دست و پنجه نرم مي كنند. پيامدهاي بي خانماني يا به اصطلاح يتيميت در جوامع ماقبل مدرن به نظر نمي رسد غم انگيز باشد. از آنجا كه خانواده ها بزرگ بودند و پس از والدين ، ​​مراقبت از فرزندان به پدربزرگ و مادربزرگ واگذار مي شد. اما در جوامعي كه خانواده در مركز آن قرار دارد ، به ويژه در جوامع شهري امروزي ، كه اغلب خانواده ها به دليل جابجايي و مهاجرت از هم جدا مي شوند ، انتقال حضانت كودكان غيرممكن است و منجر به بسياري از درگيري هاي طبقاتي ، فرهنگي و محاوره اي مي شود. لازم به ذكر است كه در جوامعي با كمبودهاي مدرن ، مانند ما ، كه م institutionsسسات اضافي براي خانواده اصلي مناسب نيستند و مكانيسم هاي حمايتي نهادي براي مراقبت از كودكان بي سرپناه ارائه نمي شود و نهاد جايگزيني وجود ندارد ، والدين فاجعه را از دست مي دهند. دردناك باشد جنبه ها و آثار زيادي از مرگ عروق ويروس كرونا وجود دارد و در آينده منعكس خواهد شد.

كرماني همچنين در مورد تغيير الگوي مصرف پس از خانواده هاي مبتلا به كرونا گفت: تفسير بسياري از رفتارهاي اجتماعي اقتصادي است. الگوهاي مصرف نيز با كاهش اقتصاد كاهش مي يابد. كاهش مصرف ، به ويژه مصرف فرهنگي ، رو به افزايش است. حتي در شرايط عادي اقتصادي ، خانواده ها خريد لباس هايي مانند كتاب را ترجيح مي دهند و ارضاي نيازهاي فرهنگي را به تأخير مي اندازند. متأسفانه ، چون قدرت در دست بزرگسالان است ، خانواده ها در شرايط بحراني ترجيح مي دهند نيازهاي اوليه فرزندان خود را برآورده كنند. دليل اين وضعيت تعطيلي انتشارات ها و كتابفروشي هاي مختلف است كه مشتري زيادي ندارند.

يك جامعه شناس و فعال فرهنگي در بخش ادبيات كودكان گفت: “عدم برنامه ريزي مناسب و مناسب براي واكسيناسيون جوانان ترس ايجاد مي كند.” اين واقعيت كه نوجوانان فكر مي كنند در جامعه رها شده اند و هيچكس به آنها اهميت نمي دهد ، احساس بدي به آنها مي دهد ، اما متأسفانه ناديده گرفتن اين گروه در لحظات اجتماعي و تاريخي چيز جديدي نيست. داستانهاي مختلف تاريخي مي گويند در بسياري از قحطي ها و بيماريها ، بسياري از بزرگسالان فرزندان خود را مي خورند. شايد تعجب آور نباشد كه بگوييم شكل ديگري از آن شكل وحشيانه اي به خود مي گيرد. در رابطه قدرت از رابطه بزرگسالان برتر است. اگرچه خطر بيماري عروق ويروس كرونا قلب در افراد مسن بيشتر است ، اما انواع جديدي از اين بيماري بر كودكان نيز تأثير مي گذارد و برنامه ريزي مناسب براي ايمن سازي بايد توسعه يابد.

انتهاي پيام

به

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
كرونا با بچه‌ها چه مي‌كند؟

https://hydoc.ir/كرونا-با-بچه‌ها-چه-مي‌كند؟/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.