تاريخ ارسال: 14 آگوست 2021 از دست دادن يك يا چند دندان يكي از مواردي است كه اكثر ما به آن اهميت نمي دهيم. اما ، خوشبختانه ، پس از اين رويداد ناگوار ، ممكن است از يك پروتز دندان استفاده كنيد كه به اندازه دندان طبيعي شما باشد. به طور كلي ، دو گزينه …

منبع :
بريج بهتر است يا ايمپلنت؟ با كدام دندان بسازيم؟

بريج بهتر است يا ايمپلنت؟ با كدام دندان بسازيم؟ https://ijmarket.com/blog/بريج-بهتر-است-يا-ايمپلنت؟-با-كدام-دندان/ https://ijmarket.com/blog/بريج-بهتر-است-يا-ايمپلنت؟-با-كدام-دندان/#respond ايجي ماركت Tue, 17 Aug 2021 11:27:24 0000 سلامتي و پزشكي https://ijmarket.com/blog/بريج-بهتر-است-يا-ايمپلنت؟-با-كدام-دندان/

تاريخ ارسال: 14 آگوست 2021 از دست دادن يك يا چند دندان يكي از مواردي است كه اكثر ما به آن اهميت نمي دهيم. اما ، خوشبختانه ، پس از اين رويداد ناگوار ، ممكن است از يك پروتز دندان استفاده كنيد كه به اندازه دندان طبيعي شما باشد. به طور كلي ، دو گزينه …

منبع :
بريج بهتر است يا ايمپلنت؟ با كدام دندان بسازيم؟

تاريخ ارسال:

14 آگوست 2021

از دست دادن يك يا چند دندان يكي از مواردي است كه اكثر ما به آن اهميت نمي دهيم. اما ، خوشبختانه ، پس از اين رويداد ناگوار ، ممكن است از يك پروتز دندان استفاده كنيد كه به اندازه دندان طبيعي شما باشد. به طور كلي ، دو گزينه براي ساخت پروتز دندان وجود دارد: بريج و ايمپلنت. اما كدام يك از دو گزينه براي شما مناسب تر است؟ آيا بريج خوب است يا ايمپلنت است؟ بريج دندان چه مزايا يا معايبي دارد؟ مزايا يا معايب ايمپلنت چيست؟ در اين مقاله ، ما از آخرين اطلاعات پزشكي استفاده مي كنيم تا دريابيم كدام بريج يا ايمپلنت دندان بهتر است و هر كدام از اين دو گزينه براي ساخت دندان براي چه كساني مناسب است. مراقب مجله پزشكي Apple Health باشيد.

مقايسه ايمپلنت و بريج دندان
ايمپلنت ها و پل هاي دندان از نظر هزينه ، زيبايي ، استحكام و تكنيك ساخت با يكديگر تفاوت دارند. با مقايسه اين دو گزينه از اين نظر ، سعي مي كنيم در اين قسمت مشخص كنيم كه بريج دندان خوب است يا ايمپلنت.
مقايسه پل ها و ايمپلنت ها از نظر فني
به زبان بسيار ساده ، در ساخت بريج يا بريج دندان ، دو دندان در دو طرف فضاي خالي به عنوان محل نصب پايه پل و پر شدن وسط بين آنها در نظر گرفته مي شود. بنابراين ، براي قرار دادن بريج ، حداقل دو دندان ديگر بايد تراشيده شود تا پايه هاي پل روي آنها قرار گيرد. اين به اين دليل است كه دو دندان كناري كه پايه پل روي آنها قرار دارد بايد كوچكتر شود تا بريج كاملاً جا بيفتد.

اگر اين دندان ها پر شدن زيادي داشته باشند يا نياز به پوشش يا پيش پوشش داشته باشند ، مسئله بزرگي نخواهد بود زيرا به هر حال اين دندان ها نياز به برش و روكش دارند. با اين حال ، اگر دندانهاي مورد استفاده براي پايه ها سالم يا فقط كمي پر شده باشند ، استفاده از بريج باعث از بين رفتن مقدار زيادي عاج مي شود كه در اين حالت ايمپلنت روش مناسب تري است.
بر خلاف بريج ، ايمپلنت اين مزيت را دارد كه مي تواند دندان خالي را به طور جداگانه بدون آسيب رساندن به دندانهاي مجاور جايگزين كند ، زيرا ايمپلنت به طور مستقل و به عنوان يك پروتز قوي و دائمي در استخوان فك قرار مي گيرد و نيازي نيست شما مجبور نيستيد دندان هاي ديگر را خرد كنيد. دندان ها ايمپلنت همچنين براي كساني كه دندان هاي بيشتري را در يك فك از دست داده اند روش خوبي است و براي مثال نيمي از فك يا يك فك كامل نياز به تعويض دندان دارند. در اين افراد به طور كلي نمي توان از پل استفاده كرد ، زيرا هيچ پايگاه نهايي براي قرار دادن پل وجود ندارد. اگرچه ايمپلنت اين مشكل را ايجاد نمي كند و اين پايه را مي توان در هر قسمتي از فك قرار داد.
مقايسه پل ها و ايمپلنت ها با توجه به وضعيت سلامت دهان و دندان
افرادي كه از سلامت دهان و دندان ضعيفي برخوردارند ، سيگاري ها ، ديابتي ها و افراد مبتلا به بيماري هاي سيستم ايمني به طور كلي كانديداي مناسبي براي ايمپلنت نيستند ، زيرا پروتز ايمپلنت فلزي كه در فك قرار مي گيرد بايد به مرور با فك جوش بخورد. ممكن است پاره شود ، اما بهداشت ضعيف دهان و ضعف خون رساني يا سيستم ايمني بدن مانع از اين اتفاق مي شود و موفقيت درمان ايمپلنت را مشكل مي كند.اگرچه پلها همچنين نياز به بهداشت دارند ، اما تكنيك پل در اين موارد م moreثرتر است.
مقايسه تعمير و نگهداري ايمپلنت و بريج دندان
يكي از معايب بريج دندان عدم دسترسي به نخ دندان به تمام سطوح دندان و مشكلات هنگام مسواك زدن است. افرادي كه پل دارند نيز بايد از نخ زير پل استفاده كنند. از طرف ديگر ، ايمپلنت ها نيازي به كار اضافي براي نخ دندان و مسواك زدن ندارند و از اين نظر آنها مانند دندانهاي معمولي هستند.
هزينه ايمپلنت و بريج دندان را مقايسه كنيد
هزينه بريج كمتر از ايمپلنت است ، اما بايد در نظر داشت كه در بسياري از موارد ، بريج بايد بعد از چند سال تعويض شود و هزينه هاي اضافي را به بيمار تحميل كند. ايمپلنت ها معمولاً يك روش مادام العمر هستند و از آنجايي كه در چند مرحله و در مدت چند ماه انجام مي شوند ، افراد مي توانند هزينه آن را در چند مرحله پرداخت كنند. با اين حال ، براي بسياري از بيماران ، هزينه مسئله بسيار مهمي است و گاهي اوقات عامل اصلي تصميم گيري آنها است ، اما بهتر است علاوه بر هزينه ، تمام مزايا و مزاياي ايمپلنت و بريج دندان را در نظر بگيريم.
مقايسه مقاومت مكانيكي دندان ها و قدرت جويدن بريج ها و ايمپلنت هاي دنداني
هيچ يك از اين دو روش ساخت دندان بريج و ايمپلنت قدرت دندانهاي طبيعي را ندارند ، اما اگر بخواهيم آنها را مقايسه كنيم ، هم از نظر استحكام و مقاومت خود دندان و هم از نظر استحكام نسبت به بريج برتري دارد. جويدن
مقايسه پل ها و ايمپلنت ها در جلوگيري از تخريب فك و لثه
همانطور كه گفته شد ، پروتز ايمپلنت كه عموماً از فلز تيتانيوم ساخته مي شود ، پس از مدتي با فك ادغام مي شود كه به تقويت فك و جلوگيري از انحطاط فك و لثه در مناطقي كه دندانهاي طبيعي آنها كشيده شده است ، كمك مي كند.

معمولاً فك نه تنها در قسمت توخالي تجزيه مي شود ، بلكه قسمتهاي اطراف قسمت خالي نيز به مرور زمان خراب مي شوند كه در دراز مدت بر استحكام دندانهاي مجاور نيز تأثير مي گذارد. ايمپلنت در مقايسه با بريج از اين مشكل جلوگيري مي كند ، زيرا پروتز فضاي دندان را در فك پر مي كند.
پل زيباتر است يا پروتز؟
نمي توان به اين سال قاطعانه پاسخ داد. اگرچه ايمپلنت ها نتايج زيبايي بهتري دارند ، اما در برخي موارد پروتز مي تواند زيباتر به نظر برسد. در مورد زيبايي ، نظر دندانپزشك مي تواند در تصميم گيري بسيار مفيد باشد.
تصميم قطعي ؛ بريج دندان بهتر است يا ايمپلنت؟
با مقايسه موارد قبلي مي توان نتيجه گرفت كه براي كساني كه دندان هاي خود را از دست داده اند ، تكنيك كاشت عموماً بريج برتر است و ممكن است جايگزين مناسب تري براي دندان هاي طبيعي باشد و هنگام جويدن احساس طبيعي تري را القا كند. با اين حال ، بايد توجه داشت كه تمام اطلاعات ذكر شده فقط براي كمك به بيماران در تصميم گيري بيشتر است و بهتر است تصميم نهايي با توجه به موقعيت خاص هر فرد و با مشورت دندانپزشك گرفته شود.
دندانهاي چسبي يا ايمپلنت بهتر است
قطعاً از دندانهاي چسبيده بهتر است. دندان چسبي كه به صورت جداگانه يا به صورت كلي قرار مي گيرد ، با استفاده از چسب روي لثه ثابت مي شود. عملكرد چسب جلوگيري از حركت آسان يك يا چند دندان و ثابت ماندن آنها در لثه و فك است.احتمال شل شدن و افتادن دندان مصنوعي وجود دارد و همچنين اين امكان وجود دارد كه با تغيير وضعيت فك ، قالب ديگر به طور ايمن به فك متصل نشود.
از طرف ديگر ، دندان ايمپلنت به خوبي در فك ثابت شده و براي شما يك دندان ثابت مي شود. نگهداري و دوام ايمپلنت بيشتر از دندان چسبنده است كه البته هزينه را افزايش مي دهد.
ايمپلنت بهتر است يا روكش؟
مقايسه ايمپلنت بهتر است يا روكش كمي مشكل است زيرا اين دو روش دندانپزشكي بسيار متفاوت هستند. روكش زماني استفاده مي شود كه قسمتي از دندان اصلي باقي مانده و روكش روي آن به عنوان يك لايه ترميم كننده قرار مي گيرد. بنابراين اينكه ايمپلنت بهتر است يا روكش بستگي به وضعيت دندان بيمار دارد. با اين حال ، از آنجا كه هزينه روكش معمولاً كمتر از ايمپلنت است ، در صورتي كه دندان اصلي بتواند روكش را نگه دارد ، روكش توصيه مي شود.
آخرين كلمه
اميدواريم در اين مقاله سعي كنيم مزايا و معايب بريج و ايمپلنت دندان را مورد بررسي قرار دهيم تا ببينيم كدام يك از اين دو گزينه براي دندان سازي بهتر است. تجربه شما در ساخت دندان چيست؟ ايمپلنت را ترجيح مي دهيد يا بريج؟ در قسمت نظرات با ما همراه باشيد.
vanyodentistry.com
healthline.com
rotemdentalcare.com

تمام مطالب موجود در سايت به عهده منابع اوليه است و بانك مشاغل Infojab هيچ مسئوليتي در قبال محتوا ندارد.

منبع :
بريج بهتر است يا ايمپلنت؟ با كدام دندان بسازيم؟

https://ijmarket.com/blog/بريج-بهتر-است-يا-ايمپلنت؟-با-كدام-دندان/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.