بر اساس گزارش ها عنوان؛ سري «بازي يكپارچه» در ماه هاي اخير توجه بينندگان بسياري از نقاط جهان را به خود جلب كرده و به يكي از پربيننده ترين سريال هاي نتفليكس تبديل شده است. اين سريال كه محصول كره جنوبي است، علاوه بر موفقيت بزرگ نتفليكس، مقياس و استقرار اين صنعت در كره جنوبي …
منبع :
نقد سريال كره اي بازي مركب
نقد سريال كره اي بازي مركب https://ijmarket.com/blog/نقد-سريال-كره-اي-بازي-مركب/ ايجي ماركت Fri, 26 Nov 2021 15:14:16 0000 فيلم و هنر https://ijmarket.com/blog/نقد-سريال-كره-اي-بازي-مركب/
بر اساس گزارش ها عنوان؛ سري «بازي يكپارچه» در ماه هاي اخير توجه بينندگان بسياري از نقاط جهان را به خود جلب كرده و به يكي از پربيننده ترين سريال هاي نتفليكس تبديل شده است. اين سريال كه محصول كره جنوبي است، علاوه بر موفقيت بزرگ نتفليكس، مقياس و استقرار اين صنعت در كره جنوبي …
منبع :
نقد سريال كره اي بازي مركب
بر اساس گزارش ها عنوان؛ سري «بازي يكپارچه» در ماه هاي اخير توجه بينندگان بسياري از نقاط جهان را به خود جلب كرده و به يكي از پربيننده ترين سريال هاي نتفليكس تبديل شده است. اين سريال كه محصول كره جنوبي است، علاوه بر موفقيت بزرگ نتفليكس، مقياس و استقرار اين صنعت در كره جنوبي را به نمايش مي گذارد.
معرفي ليستي از بازي هاي يكپارچه
9 قسمت “بازي يكپارچه” اين سريال كه در 19 سپتامبر سال جاري در نتفليكس منتشر شد، براي 46 روز متوالي محبوب ترين و پربيننده ترين سريال نتفليكس بود و به يك رويداد جهاني تبديل شد و 142 ميليون نفر در 94 كشور به طور رسمي آن را تماشا كردند و 900 ميليارد دلار درآمد داشت. به نتفليكس آورده شد. .
اوايل اين ماه، سازنده هوانگ دونگ هيوك سلسله “بازي يكپارچه» محصول فصل دوم اين سريال را معرفي كنيد.
بررسي تركيبي بازي
موفقيت مجموعه «بازي تركيبي» را نمي توان صرفاً به كيفيت، محتوا و داستان اين اثر نسبت داد. اگرچه اين عوامل قطعا در موفقيت اين سريال نقش داشته است. درس منحصر به فرد و ساختار مناسب «بازي يكپارچه» از نكات جالب اين مجموعه است. اما مطمئناً انتشار و قدرت رسانه اي گسترده نتفليكس تأثير غيرقابل انكاري در ظاهر آن دارد چرا كه كارشناسان معتقدند در سال هاي اخير سريالي با ساختار و محتوا و كيفيت بهتر با «بازي هاي يكپارچه» ديده نشده است.
بديهي است كه سريال سازي و سينماي كشور ما تا صنعتي شدن فاصله زيادي دارد و براي رسيدن به اين مهم پيشاپيش طولاني و طاقت فرسا داريم، اما مطمئناً دانستن اين رويكرد كره جنوبي مي تواند الگوي خوب و ضروري باشد. شناخت راه هاي موفقيت بياييد موفقيت كره جنوبي و رويكرد اتخاذ شده را ارزيابي كنيم.
منوچهر اكبرلو، نويسنده و منتقد اين فيلم درباره موفقيت سريالي چون «بازي تركيبي» كه در كشورهايي مانند كره جنوبي ساخته شده است، گفت: در جايي كه تجارت سرمايه مهمي است، بازاريابي و فعاليت هاي پس از توليد بسيار مهم است. ” در ايران هيچ تبليغ تلويزيوني در سريال تلويزيوني وجود ندارد. دليلش رو قبلا توضيح دادم كه شبكه سريال شارژ آنتن ميده و در نهايت همون شبكه اطلاعات ميده. در نمايش هاي شبكه خانگي به جاي ابزارهاي مختلف بازاريابي، تنها بر حضور يك يا دو بازيكن تمركز مي كنند. واضح است كه شباهت تبليغات و حالت چهره به سرعت تأثير را كاهش مي دهد.
وي افزود: فروش كالا نياز به تدبير شما دارد. به عنوان مثال هيچ يك از سريال هاي شبكه نمايش خانگي در اين حوزه منبع اطلاعاتي و تبليغاتي خوبي ندارند و به نظر مي رسد اصلاً چنين حسي وجود ندارد و سريال هاي تلويزيوني در حوزه بازرگاني كم سابقه نيستند. نكته مهم ديگري كه بايد به آن اشاره كنم وجود ژانرهاي مختلف بين تئاتر است. در كشور ما سريال ها فقط در تاريخ، كمدي، پليسي و ژانر ساخته مي شوند و فقط چند ژانر را مي بينيم. محافظه كاري و فضاهاي بسته به ويژه در تلويزيون و اين مركز مانيتورينگ ديجيتالي تصويري، مانع بزرگي بر سر راه خلق سوژه هاي متنوع است و جالب ترين درس هاي رايج در سريال هاي كره اي در ايران را نمي توان با كلماتي مانند خطوط قرمز ساخت. مثلاً ميتوانيم روابط عاطفي را معرفي كنيم كه با سليقههاي مختلف سروكار دارد و همين سليقهها نفس عميقي از زندگي معمولي گرفته و در عوض فقط برنامهها و گفتگوهاي خندهدار آنلاين جايگزين آنها شده است.
پست هاي مرتبط:
اين منتقد در پايان گفت: يكي ديگر از عوامل موفقيت صنعت سينما در كشورهايي مانند كره جنوبي، ادامه توليد اين آثار است. اين بدان معناست كه پس از دريافت بازخورد از مخاطبان، در دفعات بعدي ليست تهيه خواهد شد، در حالي كه در تلويزيون ايران و شبكه نمايش خانگي، تنها مي توان چند مثال براي اضافه شدن در آينده به ليست ذكر كرد و سريال اغلب به موفقيت اولين بار بستگي دارد. ، فصل هاي بعدي موفقيت كمتري دارند و از اين رو توليد شغل اغلب متوقف مي شود.
علي رويتنتون كارگردان سينما گفت: «با كلاس جهاني كه امروزه توسط فضاي مجازي ايجاد شده است، منطقي نيست كه به موفقيت اثري مانند «بازي يكپارچه» تنها در سطح كشوري مانند كره جنوبي نگاه كنيم. با اين حال، كشورهايي مانند كره جنوبي و ساير كشورها به طور مداوم در زمينه هاي مختلف پيشرفت مي كنند، رمز موفقيت آنها اين است كه عزت نفس كاذب ندارند و به زودي احساس مي كنند كه يك حركت است يا نمي دانند. و موفقيت
“گاهي اوقات داشتن ايده هاي تمدني و خاستگاه تاريخي فريبنده است و باعث مي شود در اتكا به گذشته خود موفق نباشيم و در واقع مي بينيم كه در كشورهايي مانند كره جنوبي و ژاپن بدون چنين ويژگي هايي هميشه به دنبال پيشرفت هستيم. و تلاش.» عقب معيوب. «بازي تركيبي» مضمون جالبي دارد كه در فضاي مجازي ديده شده و سروصدا به پا كرده است.
وي افزود: «بازي يكپارچه» مضمون بسيار جذابي دارد اما داستان چندان خوبي ندارد و در واقع اين سريال يك استوديو كاري است كه داستاني جذاب و شگفت انگيز را روايت مي كند، اما همين سريال اگر نويسنده ايراني مي گرفت. فيلمنامه او در يكي از پلتفرم ها اصلا امكان پذير نبود و اين نشان مي دهد كه سريال ها و فيلم هاي خوبي هستند كه در كشور ما ساخته نشده اند.
پيمان عباسي نويسنده سينما و تلويزيون گفت: سريال «بازي تركيبي» هرگز به اندازه اين سريال دراماتيك و زيبا نبوده است. چند نمونه خيلي خوب از سريال هايي مثل «بازي كامپوزيت» وجود دارد كه تا به حال به اندازه اين سريال ديده نشده است و «بازي شكارچي» يكي از بهترين بازي هاي تمام دوران نسبت به «بازي تركيبي» است.
عباسي تصريح كرد: در حال حاضر سلبريتي هاي ژاپني و كره اي زيادي هستند كه كيفيت بهتري دارند و داستان هاي جالب تري را روايت مي كنند، اما در «كاپ» چندان ديده نمي شوند.
وي افزود: «بازي تركيبي» در برخي جاها ريتم خوبي داشت و مي توانست تماشاگران را با خود همراه كند. به عنوان قسمت اول خوب و جذاب بود اما قسمت دوم ريتم كندي داشت و نمي توانست مخاطب را نگه دارد. اما اين سريال نه تنها در ايران شناخته شده است و اخيراً به پربيننده ترين سريال «نتفليكس» تبديل شده است و در 117 كشور جهان به عنوان پرمخاطب ترين سريال شناخته مي شود كه علاوه بر تبليغات بعدي، قطعاً از نظر پولي نيز كار كرده است. آدمهاي دور همديگر را ميكشند، زيرا يكي از موضوعاتي بود كه به ديده شدن سريال كمك كرد.
نويسنده فيلم سينمايي «زهر مار» در ادامه گفت: متاسفانه سياستگذاران ما ساخت چنين سريالي را قبول ندارند. من سالها ديد آخرالزماني داشتم كه واقعاً مشتاق ساختن اين سريال بودم، اما آنها با آن برخورد كردند كه انگار شما قرار است كار غيرقانوني انجام دهيد. از طرفي توليدكنندگان ما ذهنيتي دارند كه زمينه هاي خيلي متفاوت را نمي پذيرد و ما از توليدكنندگان جسور و فرهنگي مي خواهيم كه يك سري سبك و محتوا و ساختار مدرن بسازند.
آنچه برخي در حال يادگيري هستند:
گردآورنده: عليرضا يوسفي
منبع :
نقد سريال كره اي بازي مركب
- یکشنبه ۰۷ آذر ۰۰ ۱۴:۱۰
- ۷ بازديد
- ۰ نظر