رسانه هاي اجتماعي به بخشي جدايي ناپذير از زندگي روزمره ما تبديل شده اند. شركت ها در هر اندازه و شكل شروع به استفاده از تجهيزات موجود كرده اند. امروز سعي مي كنيم نكات رسانه هاي اجتماعي را براي مشاغل كوچك تشريح كنيم. بسياري از مشاغل كوچك از رسانه هاي اجتماعي براي تبليغ كسب و …
منبع :
Social Media for Small Businesses
Social Media for Small Businesses https://ijmarket.com/blog/social-media-for-small-businesses/ Thu, 02 Dec 2021 11:50:22 0000 بازاريابي https://ijmarket.com/blog/social-media-for-small-businesses/
رسانه هاي اجتماعي به بخشي جدايي ناپذير از زندگي روزمره ما تبديل شده اند. شركت ها در هر اندازه و شكل شروع به استفاده از تجهيزات موجود كرده اند. امروز سعي مي كنيم نكات رسانه هاي اجتماعي را براي مشاغل كوچك تشريح كنيم. بسياري از مشاغل كوچك از رسانه هاي اجتماعي براي تبليغ كسب و …
منبع :
Social Media for Small Businesses
رسانه هاي اجتماعي به بخشي جدايي ناپذير از زندگي روزمره ما تبديل شده اند. شركت ها در هر اندازه و شكل شروع به استفاده از تجهيزات موجود كرده اند. امروز سعي مي كنيم نكات رسانه هاي اجتماعي را براي مشاغل كوچك تشريح كنيم. بسياري از مشاغل كوچك از رسانه هاي اجتماعي براي تبليغ كسب و كار / خدمات خود استفاده مي كنند. با اين حال، اكثر اين مشاغل كوچك ناكارآمد هستند يا قادر به استفاده موثر از رسانه هاي اجتماعي براي رشد كسب و كار نيستند. تئوري ها و استراتژي هاي زيادي در مورد نحوه استفاده موثر از رسانه هاي اجتماعي براي برندهاي معتبر وجود دارد، اما رسانه هاي اجتماعي براي مشاغل كوچك نادر است. با توجه به وضعيت ديجيتالي eMarketing India 2017 Octane Research:
60 درصد از كسب و كارهاي كوچك، كسب و كار خود را در شبكه هاي اجتماعي تبليغ مي كنند. 50 درصد بر روي سئو تمركز مي كنند و 35 درصد از قيف هاي بازاريابي چند كاناله استفاده مي كنند.
70 درصد از كسب و كارهاي كوچك استراتژي محتواي خود را اولين حركت تجاري خود مي دانند.
52 درصد از صاحبان مشاغل از رسانه هاي اجتماعي براي جذب مشتري استفاده مي كنند.
بيش از 20 درصد از صاحبان مشاغل گفتند كه 50 درصد سود بيشتر از استفاده از رسانه هاي اجتماعي دريافت مي كنند.
دلايل اصلي نرخ مشاركت پايين، عدم اطمينان در اجراي رسانه هاي اجتماعي، محاسبه بازگشت سرمايه و ترغيب كارمندان/شركت كنندگان به حفظ شبكه هاي اجتماعي است. بنابراين مهم است كه در مورد فيل ها در اتاق صحبت كنيد و مزاياي رسانه هاي اجتماعي براي مشاغل كوچك را بررسي كنيد.
رسانههاي اجتماعي براي كسبوكارهاي كوچك راهي عالي براي كسبوكارهاي نوظهور براي ايجاد سرنخ و ايجاد شهرت است. اگر به طور منظم به روز شوند، رسانه هاي اجتماعي مي توانند نتايج بيشتري نسبت به رسانه هاي سنتي داشته باشند. رسانه هاي اجتماعي براي كسب و كارهاي كوچك برندي را ارائه مي دهند كه محتوايي را كه مي خواهند پست كنند كنترل مي كند. همچنين، از آنجايي كه رسانههاي اجتماعي يك فرآيند ارتباطي دو طرفه هستند، به شركتها كمك ميكنند تا فوراً بهترين چيز را شناسايي كنند. رسانه هاي اجتماعي براي كسب و كارهاي كوچك به ايجاد Word of Mouth كمك مي كند، كه يكي از بهترين ابزارها براي كسب و كارهاي نوپا است.
رسانه هاي اجتماعي براي مشاغل كوچك | 10 نكته براي استفاده خوب از رسانه هاي اجتماعي
مخاطب هدف خود را مشخص كنيد
اولين و مهمترين بخشي كه يك كسب و كار كوچك بايد روي آن تمركز كند، تعريف مخاطبان خود است. اين به كسب و كارهاي كوچك كمك مي كند تا استراتژي هاي رسانه هاي اجتماعي خود را بر اساس آن شكل دهند. مخاطب هدف بايد بر اساس گروه سني، جنسيت، موقعيت مكاني، رفتار كاربر اينترنت، ترجيحات، علايق و ترجيحات تعريف شود. براي محصولات خاص، صاحبان مشاغل حتي مي توانند كاربران را بر اساس تولد، سالگرد و موارد مهم آنها هدف قرار دهند. مخاطبان هدف نقش مهمي در نتيجه محصول دارند. به عنوان مثال: فروشگاه هاي كفش محلي نبايد كاربران علاقه مند به سرگرمي را هدف قرار دهند. فروش قطعا نتايج مطلوب را نخواهد داشت.
اهداف قابل دستيابي را تعيين كنيد
افسانه موفقيت يك شبه كسب و كارهاي كوچك بايد اين واقعيت اساسي را درك كنند. به طور كلي، زماني كه يك كسب و كار جديد شروع به فروش در رسانه هاي اجتماعي مي كند، هيجان محسوسي براي دستيابي به چيزي بيش از فروش هدفمند وجود دارد. شركت ها بايد اهدافي را تعيين كنند كه به سمت بالا و جلو بروند. براي دستيابي به اهداف بزرگ، كسب و كارهاي كوچك شروع به نوآوري اجتماعي با نوآوري هاي فراوان در مدت زمان كوتاهي مي كنند. اين منجر به بيعلاقگي كاربر نسبت به محصول/خدمت ميشود. اهداف تعيين شده بايد متناسب با قابليت ها و قابليت هاي برند باشد. به عنوان مثال، اگر يك شركت كفش مي فروشد، نبايد هدف خود را براي توليد كفش با كيفيت بالا در منطقه خود تعيين كند.
رسانه مناسب را انتخاب كنيد
در حال حاضر، همه مي دانند كه رسانه هاي اجتماعي رايگان هستند. حتي كمپين هاي پولي را مي توان با قيمت بسيار ارزان تري در مقايسه با رسانه هاي سنتي انجام داد. در اين مورد، ما اغلب مي بينيم كه كسب و كارهاي كوچك در همه بخش هاي موجود پرش مي كنند و پروفايل ايجاد مي كنند. ايجاد تصوير برند مانع ايجاد پروفايل نمي شود، اما تبليغ يك برند در زمينه اشتباه مي تواند منجر به از دست دادن يك برند براي مشتريان بالقوه شود. بنابراين، براي SME ها خوب است ابتدا حوزه هاي بالقوه اي را كه مي توانند تجارت خود را گسترش دهند، شناسايي كنند. مثال: اگر يك برند خردهفروش كفش سعي كند به روشي تهاجمي در لينكدين بفروشد، در مقايسه با تبليغ در فيسبوك/اينستاگرام، نتيجه قابل اعتمادي نخواهد داشت.
محصول/خدمت اصلي خود را تبليغ كنيد
همانطور كه هر شركتي در موجي از رسانه هاي اجتماعي سفر مي كند، براي آنها مهم است كه محصولات / خدمات اصلي خود را تبليغ كنند. امروزه شركت هاي زيادي را مي بينيم كه خدمات خود و همچنين محصولات/خدمات جانبي را تبليغ مي كنند كه حول محور محصولات/خدمات اساسي مي چرخد. اغلب اوقات، اين SMEها توانايي برآوردن يك نياز خاص را ندارند، كه مي تواند منجر به يك كلمه بد براي شركت آنها در سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي شود. اجازه دهيد به مثال خود بازگرديم. اگر يك فروشنده كفش سعي كند به جاي كفش، جوراب را تبليغ كند، در درازمدت به نفع شركت نخواهد بود.
محتواي با كيفيت ايجاد كنيد
اكنون كه موضوعات شناسايي مخاطب هدف، تعيين اهداف قابل دستيابي، انتخاب ابزارهاي مناسب و ترويج محصول/خدمت مناسب را پوشش داده ايم، بياييد نگاهي به انواع محتوايي كه يك شركت بايد در صفحات اجتماعي خود تبليغ كند بياندازيم. شركت ها بايد هميشه بر توليد محتواي با كيفيت خوب تمركز كنند تا محتواي ناكافي. اگرچه يك شركت در صورتي كه صفحه خود را مرتبط با كسب و كارش باشد، روزي يك بار به روز مي كند، اما طرفداران اصلي محصول پيامي واضح ارسال مي كنند كه محتواي خوب در نظر گرفته مي شود. برعكس، اگر يك شركت بهروزرسانيهاي زيادي را ارسال كند كه مربوط به محصولات و خدمات شركت نيست، باعث ميشود كاربران آن شركت را جعلي/هرزنامه تصور كنند. همچنين شركت هاي جديد بايد تلاش كنند و در وهله اول شركت هاي ديگر را در شبكه هاي اجتماعي تبليغ نكنند.
يك تقويم محتوا ايجاد كنيد
انجام يك كسب و كار كوچك موفق در شبكه هاي اجتماعي كار كوچكي نيست. تلاش زيادي براي يك شركت لازم است تا نرخ تبديل خود را حفظ كند. يكي از اين تلاش ها ايجاد يك تقويم محتوا است. كسبوكارهاي كوچك بايد رويدادهاي مهم را پيشبيني كنند و تقويمهايي از محتواي مرتبط ايجاد كنند. در حالت ايده آل، يك تقويم محتوا بايد يك ماه قبل تنظيم شود، اما يك تقويم محتواي هفتگي به شدت توصيه مي شود. اين به شركت كمك مي كند تا از دردسرهاي لحظه آخري جلوگيري كند، استراتژي هاي مؤثرتري ايجاد كند و به ايجاد علاقه در بين طرفداران / مشتريان وفادار خود كمك كند.
سعي كنيد و دوباره امتحان كنيد
رسانه هاي اجتماعي بسيار غيرقابل پيش بيني هستند. محتواي منتشر شده توسط يك شركت امروز، ممكن است فردا كار نكند. بنابراين، كسب و كارهاي كوچك هميشه بايد محتواي خود را قبل از انتشار در صفحات خود آزمايش كنند. محتواي آزمون همچنين براي حوزههايي كه كسبوكارهاي كوچك براي تبليغ انتخاب ميكنند، اعمال ميشود. صاحبان مشاغل كوچك هميشه بايد قبل از ارسال پست در مورد هر ويژگي، به روز رساني، استراتژي يا خدمات، براي مشتريان كلاه بگذارند. ديدگاه مشتري در هنگام آزمايش محتوايي كه بايد گنجانده شود، مهمترين چيز است.
به دنبال الهام باشيد
كسبوكارهاي كوچك بايد از رقباي موفقي در همان دسته الهام بگيرند. ايده يا محتواي يك رقيب پاسخگو نيست. كسب و كارهاي كوچك بايد نوع محتوايي را كه رقبايشان ارائه مي دهند پيدا كنند و سپس استراتژي خود را اتخاذ كنند. محتواي / داستان هاي الهام بخش هميشه تلاش مي كنند تا محتواي خود را ايجاد كنند كه مورد قدرداني همه و همه باشد. اين به افزايش آگاهي از برند، ديده شدن برند و در نتيجه افزايش تبديل براي شركت كمك مي كند.
ROI را محاسبه كنيد
حتي يك بودجه تبليغاتي كوچك را نمي توان بدون روشي براي محاسبه بازگشت سرمايه آن توجيه كرد. اگر كسب و كار كوچكي داريد، اين موضوع از اهميت بيشتري برخوردار است. براي كسب و كارهاي كوچك بسيار مهم است كه نموداري از بودجه تخصيص يافته براي همه تبليغات و ROI بعدي مرتبط با آن داشته باشند. اگر يك تبليغ خوب پيش نميرود يا شركتي نتايج مطلوب را دريافت نميكند، مديران برند هميشه ميتوانند به دنبال پلتفرمهاي ديگري براي ايجاد تبديلهاي مثبت باشند.
تحليل و بررسي استراتژي ها
ممكن است موارد زيادي وجود داشته باشد كه يك كمپين/آموزش خاص براي يك شركت مناسب نباشد. اين بدان معنا نيست كه تبليغ بد است يا محصول/خدمت خوب نيست. انجام تجزيه و تحليل كمپين به اندازه تعيين اهداف مهم است. اين به شركت كمك مي كند تا استراتژي آينده خود را به شيوه اي مؤثرتر شكل دهد. در پايان هر كمپين، برند بايد درس هاي آموخته شده از آن كمپين را يادداشت كند و تعيين كند كه آيا طرفدارانش محتوا/ايده هاي آن را دوست داشته اند يا خير. اين به شركت كمك مي كند تا از نوآوري هاي غير ضروري در روابط آينده اجتناب كند.
افكار نهايي
رسانه هاي اجتماعي براي مشاغل كوچك بسيار مفيد و سازنده هستند. اگر به درستي دنبال شود، كسبوكارهاي كوچك ميتوانند از قدرت تبليغات رسانههاي اجتماعي، از مزاياي زيادي بهره ببرند.
منبع :
Social Media for Small Businesses
- جمعه ۱۲ آذر ۰۰ ۱۸:۰۹
- ۷ بازديد
- ۰ نظر