در طول سال ها ، مديران وب و صاحبان وب سايت ها براي يك چيز ساده جنگيده اند: رتبه بندي بهتر SEO! دليل آن ساده و واضح است. هرچه رتبه بندي بهتر باشد ، بازديد بيشتر به وب سايت و محبوبيت بيشتري دارد. انگيزه سايت به دست مي آيد و ميزان بازگشت سرمايه افزايش مي …
منبع :
ابزارهاي SEO رايگان با تجزيه و تحليل آنها
ابزارهاي SEO رايگان با تجزيه و تحليل آنها https://ijmarket.com/blog/ابزارهاي-seo-رايگان-با-تجزيه-و-تحليل-آنها/ https://ijmarket.com/blog/ابزارهاي-seo-رايگان-با-تجزيه-و-تحليل-آنها/#respond ايجي ماركت Mon, 02 Nov 2020 13:09:45 0000 بازاريابي https://ijmarket.com/blog/ابزارهاي-seo-رايگان-با-تجزيه-و-تحليل-آنها/
در طول سال ها ، مديران وب و صاحبان وب سايت ها براي يك چيز ساده جنگيده اند: رتبه بندي بهتر SEO! دليل آن ساده و واضح است. هرچه رتبه بندي بهتر باشد ، بازديد بيشتر به وب سايت و محبوبيت بيشتري دارد. انگيزه سايت به دست مي آيد و ميزان بازگشت سرمايه افزايش مي …
منبع :
ابزارهاي SEO رايگان با تجزيه و تحليل آنها
در طول سال ها ، مديران وب و صاحبان وب سايت ها براي يك چيز ساده جنگيده اند: رتبه بندي بهتر SEO! دليل آن ساده و واضح است. هرچه رتبه بندي بهتر باشد ، بازديد بيشتر به وب سايت و محبوبيت بيشتري دارد. انگيزه سايت به دست مي آيد و ميزان بازگشت سرمايه افزايش مي يابد. فرآيند به دست آوردن رتبه هاي بهتر به SEO يا SEO معروف است. روش ها و ابزارهاي زيادي براي بهينه سازي موتور جستجو وجود دارد و با پيشرفت فناوري ، ابزارها بهتر و بهتر مي شوند و در نظر دارند شرايط سختگيرانه موتورهاي جستجوگر معروف مانند Google و Yahoo. در اين مقاله سعي شده تا مختصري از ابزارهاي مختلف سئو كه براي صاحبان وب و شركتهاي سئو مفيد مي شود ، ارائه شود. اين مروري شامل شرح مختصري از ابزارها به همراه مزايا و معايب آنها كه مناطق توسعه آنها را نشان مي دهد.
ابزارهاي مرتبط با كلمات كليدي:
تحليلگر كلمات كليدي: گوران ناگي و كريس لي اين ابزار تحقيق كلمات كليدي را به طور مشترك توسعه داده و با به روزرساني هاي جديد به طور منظم ، اين برنامه به سرعت توسعه يافته و در منظره هميشه در حال تغيير شبكه جهاني وب عملكرد خوبي داشته است. اين ابزار عمدتا به ابزار تحقيق كلمات كليدي متكي است و توانايي تجزيه و تحليل داده هاي استخراج شده از WordTracker و Keyword Discovery را دارد. جوانب مثبت و منفي يك تحليلگر كلمات كليدي وجود دارد و آنها عبارتند از:
مثبت:
O اين يك ابزار حفاري عالي دارد.
o قادر به وارد كردن داده هاي كلمه كليدي Discovery و WordTracker است.
o از اصطلاحات مربوط به Google استفاده مي كند.
o او با موتورهاي جستجو بسيار دوستانه است.
o قابليت كليك راست را اضافه كنيد.
ابزار اضافي اضافي ارائه شده است.
منفي:
o داراي يك اشكال جزئي در رابط كاربري است. با كليك بر روي منو ، يك برگه جديد به طور خودكار ايجاد مي شود.
تركيب ليست هاي مختلف كلمات كليدي امكان پذير نيست.
عمدتا از داده هاي مقدماتي استفاده مي شود كه 100٪ فاقد دقت است
تحليلگر كلمات كليدي براي تبليغ كنندگان PPC ، ناشران AdSense ، Niche Miners و تا حدي افراد SEO مناسب است.
ابزار تحليل كلمات كليدي McDar:
McDar’s Keyword Analyzer به عنوان يك سري ابزار كاملاً جديد ، در خط مقدم SEO قرار گرفته است. اين كار بر روي تجزيه و تحليل قبل از بهينه سازي كلمات كليدي متمركز نيست اما در واقع بر تحليل پس از بهينه سازي كلمات كليدي متمركز است. به عبارت ديگر ، هنگامي كه صفحه در واقع بهينه شده است ، كلمات كليدي را تجزيه و تحليل مي كند! و حدس بزنيد چه؟ اين مي تواند رقابت را براي يك كلمه كليدي خاص مطالعه كند!
هنگامي كه بهينه سازي صفحه براي صفحه كليد واژه يا عبارت انجام شد و صفحه بهينه سازي شده زنده و توسط عنكبوت هاي گوگل جستجو شد ، شما بايد اطلاعات زير را در McDar وارد كنيد
ابزار تحليل كلمات كليدي:
o URL صفحه را وارد كنيد تا در ابزار تحليل كلمات كليدي McDar بهينه شود.
o كليد واژه اي را كه صفحه وب با آن تحليل مي شود وارد كنيد.
هنگامي كه دو مرحله قبلي را به پايان رسانديد ، تحليلگر كلمات كليدي McDar موارد زير را بررسي مي كند كه ممكن است در نظر گرفته شود مثبت ها براي ابزار:
o تعداد صفحات ذكر شده در Google.
o تعداد كل پيوندهاي ورودي براي آن صفحه در Google موجود است.
o تعداد كل پيوندهاي ورودي براي آن صفحه در ياهو موجود است.
o صفحه را با استفاده از “allinanchor” (كلمه يا عبارت وارد شده) مرتب كنيد.
o رتبه بندي كلي صفحه وب.
پس از اتمام تجزيه و تحليل ، نتايج را مي توان براي بهبود بر اساس تصميم آگاهانه استفاده كرد.
منفي:
اشكال اصلي اين ابزار اين است كه اين ابزار مجموعه كوچكي از عوامل SEO را بررسي مي كند!
ابزار WordZe:
كلمات كليدي و عبارات يكي از مهمترين عوامل براي بهبود وب سايت و دستيابي به يك رتبه بهتر هستند. ابزار WordZe به شما كمك مي كند تا چشمگيرترين كلمات كليدي موجود در بازار را هدايت كنيد. WordZe يك مطالعه كلمه كليدي را انجام مي دهد و بر اساس گزارش ها ، روند داده ها و تغييرات كلمات كليدي مختلف ، عملكرد كلمه كليدي مورد قضاوت قرار مي گيرد. طراحي WordZe طراوت بخش است و طيف گسترده اي از ابزارها را قادر به ارائه كلمات كليدي قوي و قابل اعتماد مي كند.
مثبت:
WordZe داراي يك رابط كاربري بسيار آسان است.
o WordZe داده هاي كليدي كليدي قابل اعتماد و قوي را فراهم مي كند. ابزار word word يك مجموعه داده منحصر به فرد را ارائه مي دهد.
عملكرد WordZe بسيار مدرن و روان است.
هزينه ماهانه WordZe. حق عضويت ماهانه 35 دلار است.
منفي:
o ياب طبقه بندي كلمات WordZe داراي محدوديت هاي عمده اي است. ماهيت آن بسيار محدود كننده است.
با وجود محدوديت ها ، WordZe يكي از قدرتمندترين ابزارهاي موجود در بازار است و كاربران مي توانند از عملكرد كلي بسيار راضي باشند.
ابزارهاي مرتبط با صنعت:
ابزار آمار دامنه: همانطور كه از نام آن مشخص است ، Domain Statistics Tool به مديران وب كمك مي كند تا تمام اطلاعات مربوط به دامنه وب سايت رقبا را بدست آورند. داده هاي آماري استخراج شده توسط ابزار آماري دامنه شامل دامنه دامنه ها ، ليست هاي Dmoz ، Yahoo WebRank ، تعداد بك لينك ها ، الكسا رتبه ترافيك ، تعداد صفحات نمايه شده توسط خط مختلف موتورهاي جستجو MSN ، ياهو ، گوگل و غيره است. اين نتايج بسيار مفيد واقع شده اند و به شما توضيح مي دهند كه چرا برخي از رقبا عملكرد خوبي در جستجوي موتورهاي جستجو دارند و كارهايي كه بايد انجام شود تا وب سايت شما عملكرد خوبي داشته باشد!
ابزار دامنه زندگي: سن دامنه معمولاً به دو چيز اشاره دارد. سن وب سايت مورد نظر و مدت زمان ثبت دامنه. اين در واقع براي تأييد طول عمر و اصالت سايت نيز لازم است. مردم بيش از سايت هاي جديد به سايت قديمي اعتماد خواهند كرد. ابزار Domain Age سن تقريبي يك وب سايت را در شبكه جهاني وب نمايش مي دهد. به شما اين امكان را مي دهد تا مراحل اوليه يك وب سايت را مرور كنيد و مي توانيد وب سايت را به همين ترتيب بهينه كنيد.
نقطه ضعف آن اين است كه فقط مي تواند نشان دهد كه وب سايت رقيب به دليل قديمي بودن دامنه در نتايج موتور جستجو برتري دارد. اين خوب است زيرا شما مي توانيد ساير استراتژي ها و تكنيك هاي جستجوگرها براي افزايش رتبه صفحه خود را ارائه دهيد.
جستجوگر همبستگي متقابل: Reciprocal Link Checker از فناوري هاي پيشرفته براي بررسي وضعيت پيوند و توليد گزارش در پرونده txt يا html استفاده مي كند. در واقع مسئول دو چيز است:
محبوبيت وب سايت را بررسي كنيد
O ديد كلي وب سايت.
مسئوليت جستجوگر پيوند متقابل نظارت بر وضعيت بك لينك و مديريت پيوندهاي ورودي براي وب سايت است. Reciprocal Link Checker به طور خودكار لينك هاي متقابل مختلف را در وب سايت مديريت مي كند و رتبه بندي صفحه را افزايش مي دهد.
مثبت:
o اين يك ابزار قدرتمند براي افزايش رتبه بندي صفحه وب سايت شما است.
نظارت و بررسي وضعيت بك لينك ها.
o داراي يك رابط گرافيكي بسيار تعاملي و آسان براي استفاده است.
o كيفيت پيوند و همچنين محبوبيت را افزايش مي دهد.
o مقرون به صرفه ، مطمئن و سريع است.
منفي:
o Crosslink checker مي تواند در صورت فعاليت پرداخت به ازاي هر كليك به دليل كليك هاي تقلبي تحت تأثير قرار گيرد و در نتيجه هزينه افزايش مي يابد!
ابزارهاي مرتبط با پيوندها:
سئو با شكوه: Majestic SEO يكي از پيشرفته ترين خدمات تجزيه و تحليل بك لينك است كه امكان گزارش گيري جامع بك لينك را فراهم مي كند. اين ابزار گزارشاتي را در مورد موارد زير ارائه مي دهد:
نماي كلي دامنه: گزارش لنگرهاي برتر ، گزارش دامنه هاي ارجاع برتر و گزارش هاي بالاي صفحه را ارائه مي دهد.
o جدولي را ارائه مي دهد كه مناطق مربوط به سايت را نشان مي دهد.
o پيوندهاي نسخه هاي www و غير www هر وب سايت را بررسي مي كند.
o نمايش پرچم هاي منبع را براي گزارش هاي خاص تر امكان پذير مي كند.
o ويژگي صادرات به CSV را فراهم مي كند
بسياري از ويژگي ها يا مزاياي ديگر اين ابزار وجود دارد اما ذكر همه آنها خارج از محدوده اين مقاله است.
معايب خاصي نيز وجود دارد. مي توان به صورت زير خلاصه كرد:
o شما بايد گزينه “مرتب سازي و فيلتر كردن داده هاي آنلاين” را داشته باشيد. اگرچه داده ها مي توانند براي تعالي و مرتب سازي صادر شوند ، اما مرتب سازي آنلاين كمك مي كند و زندگي را آسان مي كند.
o به نظر مي رسد برخي از داده ها قديمي هستند.
اين كمبودها را كنار بگذاريم ، Majestic SEO ابزاري بسيار مفيد و جامع است كه مي تواند براي دارندگان وب سايت مفيد باشد.
اتصال دستگاه برداشت: Link Harvester يكي از نژادهاي نوآورانه وي است. اين به شما كمك مي كند تا نتايج دقيق تري نسبت به ساير ابزارها داشته باشيد. نكته مثبت ديگر اين است كه سريعتر از هر ابزار ديگري كار مي كند. اين ابزار از Yahoo! از اين رو ، لازم نيست نگران نقض شرايط و ضوابط موتورهاي جستجو باشيد.
مثبت:
o به اندازه كافي سريع براي كشف هر سايت مرتبط با يك صفحه وب يا دامنه.
o تعداد صفحات نمايه شده را تشخيص مي دهد.
o تعداد پيوندهاي صفحه اصلي و پيوندهاي ورودي و درصد پيوند عميق را تشخيص مي دهد.
o اطلاعات مربوط به آدرس IP خوشه C را ارائه مي دهد.
o رايگان و سريع است.
o اين ابزار براي ايجاد WhoIs و لينك منبع Wayback Machine در كنار هر دامنه به طور جداگانه شناخته شده است.
منفي:
o ابزار فاقد خراش صفحه براي جمع آوري متن لنگر است و اين به اين دليل است كه هرگونه عملكرد اضافي باعث كندي ابزار مي شود.
o اين ابزار فقط از يك درايور براي پيوند دادن داده ها استفاده مي كند.
گذشته از منفي ها ، اين ابزار به طور متوسط يكي از بهترين ها در كلاس خود است!
ياب ياب: Hub Finder يكي ديگر از ابزارهاي تجزيه و تحليل لينك رايگان و مفيد براي اهداف SEO است.
Hub Finder داراي ويژگي ها يا مزاياي زير است:
o رتبه بندي صفحه را در Google يا Yahoo ثبت مي كند.
o اجازه مي دهد تا هر مرجعي در نتايج و پيوند به صفحات هاب (بالقوه) برجسته شود.
o اجازه مي دهد تا خروجي CSV ايجاد شود.
o كاربران مي توانند عمق جستجو را مشخص كنند.
o امكان مقايسه بك لينك در ده وب سايت برتر را فراهم مي كند.
o ليستي از تعداد كل صفحات مركز در تعداد كل سايتهاي خزيده شده را ارائه مي دهد.
تعداد كل صفحات مبحث HubPages را به سرعت شناسايي مي كند.
يك اشكال آشكار در Hub Finder وجود دارد. نقطه ضعف اين است:
o داشتن وب سايت هايي كه در برخي زمينه ها حذف شده اند مي تواند خروجي Hub Finder را جمع آوري كند.
مزاياي و مزاياي بسيار ديگري براي Hub Finder وجود دارد ، اما پس از بررسي هر يك از آنها ، از بحث خارج مي شود.
بهينه سازي موتور جستجو چيز خيلي كمي و آساني نيست. براي يافتن يك رتبه خوب در SERPs (صفحات نتيجه موتور جستجو) تلاش زيادي لازم است. تعداد زيادي ابزار در بازار موجود است. برخي رايگان و برخي ديگر تجاري هستند. انتخاب با شما است. به ياد داشته باشيد ، اين سايت شماست ، سرمايه گذاري شماست!
جهت ديدن مقالات بيشتردر مجموعه بازاريابي و ماركتينگ كليك كنيد
اين مقالات بصورت سيستمي از جديدترين پايگاه هاي مقالات بازاريابي جمع آوري شده است .
مسووليت كليه محتواي سايت بر عهده منابع اصلي بوده و اينفوجاب ماركت هيچ مسووليتي در قبال محتوا ندارد.
منبع :
ابزارهاي SEO رايگان با تجزيه و تحليل آنها
- دوشنبه ۰۱ دی ۹۹ ۲۳:۲۲
- ۳۸ بازديد
- ۰ نظر