رئيس اداره پيشگيري از سرطان در وزارت بهداشت با اشاره به عوامل مingثر در بروز سرطان ، تأكيد كرد: پير شدن جمعيت ، سبك زندگي نامناسب و آلودگي هوا از مهمترين عوامل موثر بر سرطان است. دكتر.. علي القنبري در مصاحبه با آژانس دانشجويي پاكستان طلاق گرفت، با اشاره به شناسايي سالانه 135000 مورد جديد …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
بروز سالانه ۱۳۵هزار مورد جديد سرطان در كشور/واكسيناسيون HPV با واكسن ايراني، تحت تاثير كرونا

بروز سالانه ۱۳۵هزار مورد جديد سرطان در كشور/واكسيناسيون HPV با واكسن ايراني، تحت تاثير كرونا https://hydoc.ir/بروز-سالانه-۱۳۵هزار-مورد-جديد-سرطان-در/ https://hydoc.ir/بروز-سالانه-۱۳۵هزار-مورد-جديد-سرطان-در/#respond سلام دكتر Tue, 02 Feb 2021 03:11:20 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/بروز-سالانه-۱۳۵هزار-مورد-جديد-سرطان-در/

رئيس اداره پيشگيري از سرطان در وزارت بهداشت با اشاره به عوامل مingثر در بروز سرطان ، تأكيد كرد: پير شدن جمعيت ، سبك زندگي نامناسب و آلودگي هوا از مهمترين عوامل موثر بر سرطان است. دكتر.. علي القنبري در مصاحبه با آژانس دانشجويي پاكستان طلاق گرفت، با اشاره به شناسايي سالانه 135000 مورد جديد …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
بروز سالانه ۱۳۵هزار مورد جديد سرطان در كشور/واكسيناسيون HPV با واكسن ايراني، تحت تاثير كرونا

رئيس اداره پيشگيري از سرطان در وزارت بهداشت با اشاره به عوامل مingثر در بروز سرطان ، تأكيد كرد: پير شدن جمعيت ، سبك زندگي نامناسب و آلودگي هوا از مهمترين عوامل موثر بر سرطان است.

دكتر.. علي القنبري در مصاحبه با آژانس دانشجويي پاكستان طلاق گرفت، با اشاره به شناسايي سالانه 135000 مورد جديد سرطانسعيد: اين تعداد نتيجه ثبت ملي سرطان و آخرين گزارش آن مربوط به سال 1996 است. از 135000 آسيب سالانه ثبت شده در كشور ، 52 موردبروز با مردان و 48٪ براي زنان همراه است.

سرطان بيشتر در مردان و زنان ديده مي شود

شايعترين انواع سرطان در مردان و زنان را به ترتيب سرطان پستان و سرطان پروستات وارد كنيد و افزود: به طور كلي ، سرطان هاي پستان ، پروستات ، روده بزرگ ، پوست و معده. پنج سرطان در كشور شايع است. تغيير در سبك زندگي در سال هاي اخير منجر به سرطان پروستات شده است كه از دهه 1990 جايگزين سرطان معده در مردان شده است.

سرطان؛ دليل دوم مرگ و مير در كشور

سالانه 51000 مرگ ناشي از سرطان در ايران

قنبري موتالگ ادامه داد: البته ميزان مرگ و مير اين افراد البته در فواصل 5 ساله بررسي مي شود. 16٪ از مرگها مربوط به سرطان است كه بعد از بيماريهاي قلبي عروقي دومين علت مرگ و مير در كشور است و به طور كلي سالانه حدود 51000 مرگ ناشي از سرطان در كشور مشاهده مي كنيم.

50٪ شانس درمان بيماران سرطاني

او افزود: 14٪ از مردم ايران در طول زندگي خود به سرطان مبتلا مي شوند كه 20٪ در جهان است. 7٪ افراد بر اثر سرطان مي ميرند و احتمال درمان 50٪ است.

ميزان مرگ و مير كرونا در بيماران سرطاني دو برابر بيشتر از افراد عادي است

وي در پاسخ به اين سال كه آيا آماري از تعداد بيماران سرطاني كه به بيماري عروق كرونا قلب نيز مبتلا شده اند وجود دارد يا خير ، گفت: “ما ارتباطي بين پايگاه داده هاي سرطان و Covid 19 برقرار كرده ايم و تا جولاي سال جاري ، 3 هزار و 775 مورد تشخيص داده شده است.” بيماري شرياني. در ميان بيماران سرطاني. تاكنون ، ما دريافته ايم كه مردم عادي بيش از دو برابر احتمال ايجاد بيماري عروق كرونا قلب را دارند.

برنامه تشخيص زودهنگام 3 سرطان

وي در مورد برنامه هاي وزارت بهداشت براي تشخيص به موقع سرطان ها گفت: “ما برنامه هايي براي تشخيص زودهنگام سرطان هاي پستان ، دهانه رحم و روده بزرگ داريم و اين طرح ها براي بخش خاصي از مردم از هر دانشگاه در حال اجرا است و اميدواريم قادر به انجام اين كار هستيم. انجام آنها در سال آينده. بياييد توسعه دهيم. آغاز شيوع كرونا ، متأسفانه ، برنامه هاي ما با مشكلاتي روبرو شد و تعداد مراجعه كنندگان به سيستم مراقبت هاي بهداشتي كاهش يافت ، اما تعداد مراجعه به تدريج بازگشت به شيوع قبل از كرونا.

واكسيناسيون ويروس پاپيلوماي انساني با واكسن ايراني تحت تأثير كرونا

قنبري مطلق با تأكيد بر وضعيت ايران در زمينه مديريت و تشخيص سرطان دهانه رحم و واكسيناسيون عليه HPV خاطرنشان كرد: بهار امسال واكسن HPV از سازمان غذا و دارو تأييد شد و قرار بود اين برنامه اجرا شود. به تأخير افتادن وي افزود: “ما در حال حاضر منتظر شرايط مناسب براي شروع برنامه آزمايشي واكسيناسيون در يك يا دو استان هستيم.” گروه سني مورد نظر براي واكسن بيشتر دختران زير 15 سال هستند.

وي در مورد دستاوردهاي كنترل و پيشگيري از سرطان پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: “توسعه ارائه دهندگان خدمات مراقبت از سرطان و متخصصان در اين زمينه يكي از مهمترين دستاوردها بود. افزايش تعداد مراكز خدمات در اين زمينه گام مهم ديگري بود ، اگرچه از شرايط دور هستيم. الزامي است ، اما روند صحيح بود طي هشت سال گذشته ، يك برنامه تشخيص زودرس مبتني بر شبكه ايجاد شده است كه به افزايش آگاهي عمومي در مورد سرطان كمك كرده است. از طرف ديگر ، ما نمي توانيم از نقش NGO ها و موسسات خيريه در تشخيص سرطان چشم پوشي كنيم.

آلودگي هوا سومين عامل اصلي سرطان است

وي در مورد تأثير آلودگي هوا بر سرطان گفت: “ما نمي دانيم كه چقدر موثر است ، اما مي دانيم كه آلودگي هوا در ايجاد سرطان موثر است و اين به ميزان قرار گرفتن در معرض آلودگي هوا بستگي دارد.” بعد از جمعيت پيري و سبك زندگي نامناسب ، سومين عامل موثر در سرطان ، آلودگي هوا است.

القنبري در مورد عوامل م inثر در پيشگيري از سرطان گفت: از جمله عواملي كه در دست افراد قرار دارد مي توان به كنترل وزن مناسب ، فعاليت بدني كافي ، بهبود تغذيه از نظر كمي ، كالري و نحوه تهيه ، عدم استعمال دخانيات ، ترياك و الكل ، افزايش مصرف اشاره كرد. ميوه و سبزيجات و …

70٪ هزينه داروها و درمان سرطان را پوشش مي دهد

وي درباره وضعيت تأمين داروها و معالجه بيماران سرطاني به سلام دكتر گفت: گاهي اوقات در دسترس بودن برخي داروها مشكلاتي وجود دارد كه ممكن است به دليل كمبود مواد اوليه باشد. بعضي از داروها به طور متناوب در مواقعي كه باعث ايجاد مشكل براي بيماران مي شد ، در دسترس نبودند و اين مسئله مهمي است كه بر توانايي بهبودي بيماران تأثير مي گذارد. پوشش داروها و بيمه درماني مانند گذشته 70٪ است ، اگرچه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت همچنين بخشي از 30٪ كسر هزينه اي را كه بيماران بايد به عنوان مزاياي پرداخت كنند ، در اختيار بيماران قرار مي دهند. بخش دولتي ايالت

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
بروز سالانه ۱۳۵هزار مورد جديد سرطان در كشور/واكسيناسيون HPV با واكسن ايراني، تحت تاثير كرونا

https://hydoc.ir/بروز-سالانه-۱۳۵هزار-مورد-جديد-سرطان-در/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.