رئيس جمهور گفت: افرادي كه آزمايش مثبت داده اند و قرنطينه را رعايت نمي كنند به مراجع قانوني آورده و مجازات مي شوند. به گزارش سلام دكتر ، جلسه كميته هاي تخصصي عصر روز پنجشنبه با حضور رئيس جمهور جمهوري اسلامي در مقر ويروس ضد كرونا برگزار شد. در اين جلسه ، روساي كميته هاي …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
افرادي كه تست آنها مثبت شده و قرنطينه را رعايت نمي‌كنند مجازات مي‌شوند

افرادي كه تست آنها مثبت شده و قرنطينه را رعايت نمي‌كنند مجازات مي‌شوند https://hydoc.ir/افرادي-كه-تست-آنها-مثبت-شده-و-قرنطينه-را/ https://hydoc.ir/افرادي-كه-تست-آنها-مثبت-شده-و-قرنطينه-را/#respond سلام دكتر Thu, 08 Apr 2021 18:29:50 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/افرادي-كه-تست-آنها-مثبت-شده-و-قرنطينه-را/

رئيس جمهور گفت: افرادي كه آزمايش مثبت داده اند و قرنطينه را رعايت نمي كنند به مراجع قانوني آورده و مجازات مي شوند. به گزارش سلام دكتر ، جلسه كميته هاي تخصصي عصر روز پنجشنبه با حضور رئيس جمهور جمهوري اسلامي در مقر ويروس ضد كرونا برگزار شد. در اين جلسه ، روساي كميته هاي …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
افرادي كه تست آنها مثبت شده و قرنطينه را رعايت نمي‌كنند مجازات مي‌شوند

رئيس جمهور گفت: افرادي كه آزمايش مثبت داده اند و قرنطينه را رعايت نمي كنند به مراجع قانوني آورده و مجازات مي شوند.

به گزارش سلام دكتر ، جلسه كميته هاي تخصصي عصر روز پنجشنبه با حضور رئيس جمهور جمهوري اسلامي در مقر ويروس ضد كرونا برگزار شد. در اين جلسه ، روساي كميته هاي بهداشت ، امنيت و اجتماعي و ستاد عملياتي ستاد ملي كرونا از آخرين شيوع در كشور ، رنگ شهرها و فرمانداري ها و همچنين اقدامات انجام شده و محدوديت هاي اعمال شده خبر دادند. و تقويت شده است. نظارت دقيق بر اجراي دستورالعمل ها ، براي كنترل و مهار موج جديد تاج در كشور.

در اين جلسه ، روساي كميته هاي تخصصي فرماندهي ملي ضد كرونا ، پيشنهادهاي ستاد اين ستاد را مورد بحث و بررسي قرار دادند. بر اساس اين پيشنهادات ، ستاد منطقه اي در مراكز و شهرهاي داراي وضعيت قرمز و نارنجي موظف است كليه محدوديتهاي لازم را در بخشهاي اتحاديه ، ترافيك و حضور كارمندان در بخشها طبق برنامه مديريت هوشمند و مجري ذي صلاح با دقت اعمال كند. نهادها براي انجام نظارت لازم ، و همه استانها ، صرف نظر از وضعيت خود ، موظف هستند. با رعايت و اجراي كليه اقدامات لازم بهداشتي و مراقبتي.

در عين حال ، كميته عالي نظارت ، با تمركز و مسئوليت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، بايد از نزديك بر انطباق با روش ها نظارت كرده و افرادي را كه در اين زمينه از الزامات قانوني پيروي نمي كنند ، براي رسيدگي به امور مربوطه تعريف كند. مقامات اقدامات لازم را انجام دهند. اتفاق خواهد افتاد.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي همچنين بايد افرادي را كه از نظر تست مثبت بوده اند و از نظر قرنطينه عمل نمي كنند ، براي مجازات آنها به مقامات قانوني گزارش دهد.

براساس پيشنهاد ديگري ، وزارت راه و شهرسازي با همكاري هلال احمر و با افزايش ظرفيت نيروها و تجهيزات ، براي كنترل تخلفات در فرودگاه هاي شلوغ و ايستگاه هاي مرزي و تسهيل حركت مردم براي جلوگيري از تخلفات سيستم هاي بهداشتي .

رئيس جمهور بر اجراي مفاد پيشنهادي براي پايگاه عملياتي ضد كرونا تأكيد كرد و گفت: ترديدي نيست كه راه اصلي براي برون رفت از اين وضعيت ، پيروي از همه دستورالعمل هايي است كه توسط تجربيات قبلي مشخص شده است.

دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه هماهنگي و انسجام در تصميمات و رويه هاي لازم در مديريت كرونا به عنوان يك اصل ضروري است ، افزود: عدم رعايت دستورالعمل ها و تصميمات مصوب فرماندهي ملي كرونا مهمترين دليل اين امر است. وضعيت فعلي و اگر همه اقدامات انجام شده باشد ، مطمئناً اين وضعيت را در چارچوب تصويب رهبري ملي توسط مردم ، اتحاديه ها و نهادها نمي ديديم.

طبق تصميم اين جلسه ، از روز شنبه در تمام شهرهايي كه در وضعيت قرمز قرار دارند ، طبق شرايط برنامه مديريت هوشمند ، محدوديت ها براي مدت 10 روز اعمال مي شود و روشن است كه ساير شهرها بايد محدوديت ها و پروتكل هاي مبتني بر طرح رنگ اعمال شده را دنبال كنيد.

در اين جلسه همچنين تصميم گرفته شد كه كميته بهداشت ، با همكاري ستاد فرمانداري و دانشكده هاي پزشكي ، بيمارستان ها ، تخت هاي بيمارستاني و مراكز درماني بيشتري را براي ارائه خدمات به بيماران و بيماران مبتلا به عروق بيماري كرونا قلب تجهيز و آماده كند.

براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه ، تأمين مالي و پرداخت استثنايي پرداختي به كارمندان وزارت بهداشت و دانشكده هاي پزشكي ، تأمين اعتبار براي تكميل و تجهيز بيمارستان ها و اعلام آمادگي براي تأمين اعتبار بهره برداري از 13000 تخت جديد و گسترش بيمارستان ها. بودجه خريد واكسن هاي داخلي و خارجي نيز معيار برنامه و بودجه است.

رئيس جمهور با تأكيد بر حمايت كامل معنوي و مادي دولت از كادر پزشكي طي يك سال گذشته و در طول مبارزه با اپيدمي كوويد ، گفت: حمايت از مادي و معنوي از كاركنان بهداشتي و درماني كه به خاطر خود شجاعانه و از خودگذشتگي مي جنگند ، متوقف شود از كرونا.

دكتر روحاني با اشاره به اهميت آگاهي دادن به مردم در مورد لزوم جلوگيري از عادي سازي و از طرف ديگر جلوگيري از طرح نگراني هاي غيرضروري و غيرواقعي ، تأكيد كرد: طبق تصميم فرماندهي ملي مبارزه با فساد ، متمركز شويد. منظم ، منظم و شفاف است.

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
افرادي كه تست آنها مثبت شده و قرنطينه را رعايت نمي‌كنند مجازات مي‌شوند

https://hydoc.ir/افرادي-كه-تست-آنها-مثبت-شده-و-قرنطينه-را/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.