كارشناسان در جديدترين پژوهش هاي خود دريافتند پدراني كه براي اولين بار در ۴۰ سالگي صاحب فرزند مي شوند با احتمال بيشتري امكان دارد نوزادان آن ها دچار مشكل شوند، همچنين همسران آن ها با درصد بالايي امكان دارد در طول دوران بارداري دچار اختلال هاي بارداري مانند مسموميت، زايمان زودرس و تولد نوزاد نارس شوند. يكي از خطرهاي شايع فرزند آوري پدران بالاي ۴۰ سال احتمال ابتلاي كودكان آن ها به بيماري هايي چون اوتيسم يا سرطان است. حتي اگر مردان بالاي ۴۰ سال همسراني جوان داشته باشند به دليل تاخير در فرزند آوري، همسرانشان اختلال هاي فراوان در طول بارداري خواهند داشت. كارشناسان به زوج هاي جوان به ويژه مردان توصيه مي كنند تا پيش از ۳۵ سالگي اقدام به فرزند آوري كنند تا فرزنداني سلامت و با كمترين درصد خطر ابتلا به بيماري به دنيا آورند.

 

محققان در بررسي ۴۰ ساله روي ميليون ها زوج با رده هاي سني مختلف دريافتند به طور كلي مرداني كه بيش از ۴۵ سال سن دارند توان باروري كمتري دارند و بانوان آن ها در معرض خطر ابتلا به پره اكلامپسي، مسموميت بارداري، ديابت حاملگي و زايمان زودرس قرار مي گيرند. نوزادان به دنيا آمده از والدين ميانسال با احتمال زياد دچار وزن كم در زمان تولد، احتمال تشنج و ابتلا به بيماري صرع، مشكل هاي قلبي، نقص هاي مادرزادي و ابتلا به سرطان دوران كودكي مي شوند. در مردان ميانسال ميزان اسپرم توليدي بدن پدر كاهش مي يابد، همچنين ميزان هورمون تستوسترون به طور طبيعي در مردان همزمان با افزايش سن كاهش مي يابد و به اين ترتيب احتمال ابتلاي نوزاد به انواع بيماري ها افزايش مي يابد.

 

دگرگوني هاي فيزيولوژيكي در بدن زنان پس از ۳۵ سالگي روي مي دهد و به اين ترتيب احتمال ناباروري يا بروز مشكل در حين بارداري بروز مي كند. در طول سال ها تنها به زنان توصيه شده است تا در جواني فرزند آوري داشته باشند، اما يافته هاي جديد دانشمندان نشان مي دهند مردان نيز مي توانند از سن ۴۰ سالگي به تدريج دچار مشكل هاي فرزند آوري شوند و اين مشكل افزون بر نوزاد بر همسران آن ها نيز اثر مي گذارد. به گفته محققان همانطور كه با افزايش سن، مردان دچار دگرگوني در وضعيت ظاهري، سفيد و ريختن موهاي سر، كاهش حجم توده عضلاني و ضعف بدني مي شوند اسپرم توليدي در بدن آن ها نيز كيفيت خود را از دست مي دهد كه در نتيجه آن كودكاني با درصد ابتلا به انواع بيماري ها به دنيا خواهند آمد. اين مطالعه به وسيله دانشمندان دانشگاه Rutgers انجام شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.