بيماري پوست مرغ يكي از بيماري هاي خطرناك اما بسيار شايع است كه مي تواند تا حد زيادي بر سلامت و زيبايي پوست تأثير بگذارد. در ادامه اين مقاله ، ما قصد داريم اين شرايط را بررسي كنيم و پوست مرغ ، علل و علائم آن و همچنين راهكارهاي كنترل يا درمان اين شرايط را …

منبع :
اختلال پوست مرغي يا كراتوز پيلاريس چيست و چگونه درمان مي‌شود؟

اختلال پوست مرغي يا كراتوز پيلاريس چيست و چگونه درمان مي‌شود؟ https://ijmarket.com/blog/اختلال-پوست-مرغي-يا-كراتوز-پيلاريس-چيس/ https://ijmarket.com/blog/اختلال-پوست-مرغي-يا-كراتوز-پيلاريس-چيس/#respond ايجي ماركت Mon, 14 Jun 2021 03:54:12 0000 سلامتي و پزشكي https://ijmarket.com/blog/اختلال-پوست-مرغي-يا-كراتوز-پيلاريس-چيس/

بيماري پوست مرغ يكي از بيماري هاي خطرناك اما بسيار شايع است كه مي تواند تا حد زيادي بر سلامت و زيبايي پوست تأثير بگذارد. در ادامه اين مقاله ، ما قصد داريم اين شرايط را بررسي كنيم و پوست مرغ ، علل و علائم آن و همچنين راهكارهاي كنترل يا درمان اين شرايط را …

منبع :
اختلال پوست مرغي يا كراتوز پيلاريس چيست و چگونه درمان مي‌شود؟

بيماري پوست مرغ يكي از بيماري هاي خطرناك اما بسيار شايع است كه مي تواند تا حد زيادي بر سلامت و زيبايي پوست تأثير بگذارد. در ادامه اين مقاله ، ما قصد داريم اين شرايط را بررسي كنيم و پوست مرغ ، علل و علائم آن و همچنين راهكارهاي كنترل يا درمان اين شرايط را تعريف كنيم. با ما بمان.

پوست مرغ چيست؟
كراتوز پيلاريس يا “اختلال پوست مرغ” يك بيماري شايع پوستي است كه توسط عوامل ژنتيكي ايجاد مي شود و باعث ايجاد جوش و لكه هاي اضافي روي پوست مي شود. اين جوش ها در واقع سلول هاي پوستي مرده اي هستند كه خود را به فوليكول هاي مو متصل مي كنند ، كه در برخي موارد ممكن است قرمز يا قهوه اي باشد.

ظاهر پوست مرغ بيشتر در قسمت بازو ، ران ، گونه يا باسن ديده مي شود. زائده هاي پوستي در هر كجا كه فوليكول هاي مو وجود داشته باشد ظاهر مي شوند و به همين دليل است كه هرگز اين زائده ها را در كف پا يا دست ها نخواهيم ديد.
بيماري پوست مرغ مسري نيست و معمولاً باعث درد ، خارش يا ناراحتي نمي شود. اين شرايط همچنين در فصول سردتر ، زماني كه پوست خشك مي شود و مي تواند در دوران بارداري شديدتر شود ، بيشتر ديده مي شود.
درمان خاصي براي اين بيماري پوستي ژنتيكي وجود ندارد ، اما چند روش براي بهبود آن يا جلوگيري از بدتر شدن آن وجود دارد. علائم آبله مرغان معمولاً تا سن 30 سالگي به طور طبيعي از بين مي رود ، اما به دليل تأثيري كه اين وضعيت بر زيبايي خواهد گذاشت ، بسياري نمي توانند صبر كنند تا به آن سن برسند تا بهبود يابد.
علائم بيماري پوستي مرغ
قابل توجه ترين علامت آبله مرغان است و تقريباً هيچ علامتي از بيماري وجود ندارد كه شما را قبل از بروز هشدار دهد. وقتي پوست شما مانند پوست مرغ شد (به همين دليل به آن پوست مرغ مي گويند) ، متوجه مي شويد كه اين شرايط را داريد. با اين حال ، برخي از افراد ممكن است علائم زير را علاوه بر اختلال پوستي مرغ تجربه كنند:
صورتي يا قرمزي زائده ها
خارش يا تحريك پوست
خشكي پوست
زائده ها مانند كاغذ سنباده به نظر مي رسند
چرا پوست مرغ تشكيل مي شود؟
دليل اصلي بروز كراتوز پيلاريس پوستي ، تشكيل كراتين ، نوعي پروتئين مو در منافذ پوست است. هنگامي كه پوست مرغ داريد ، كراتين در منافذ پوست جمع شده و از باز شدن فوليكول هاي در حال رشد مو جلوگيري مي كند. در نتيجه ، يك زائده كوچك در جايي ايجاد مي شود كه بايد مو رشد مي كرد.
دليل تجمع و رسوب كراتين در منافذ پوست كاملاً مشخص نيست ، اما پزشكان علت آن را ژنتيك يا برخي اختلالات پوستي مانند درماتيت آتوپيك مي دانند.
چه كساني بيشتر در معرض خطر آبله مرغان هستند؟
بيماري پوستي مرغ در برخي از افراد با شرايط خاص بيشتر ديده مي شود. اين شرايط عبارتند از:

بعلاوه ، زنان و كودكان بيشتر از مردان بزرگسال مستعد ابتلا به كراتوز پيلاريس هستند.
احتمال آبله مرغان در همه گروه هاي سني وجود دارد ، با اين حال ، اين شرايط در اواخر كودكي و در دوران بلوغ بيشتر ديده مي شود. همانطور كه گفته شد ، علائم آبله مرغان معمولاً قبل از اينكه به سن 30 سالگي برسند خود به خود از بين مي روند و حتي در برخي افراد مي توانند تا 20 سالگي از بين بروند.وصله هاي اضافي به دليل تغييرات هورموني در زنان باردار يا در حال رشد نوجوانان قرمز يا ملتهب مي شوند.
درمان پوست مرغ
هيچ راه حل خاصي به نام درمان پوست مرغ وجود ندارد و پس از بروز آن ، بهترين درمان معمولاً صبر كردن تا از بين رفتن طبيعي آن است. با اين حال ، برخي اقدامات مي توانند براي كنترل و بهبود آن مثر باشند. با اين حال ، دستيابي به يك پيشرفت كوچك ممكن است طولاني شود.
پزشك شما ممكن است از تركيبات مرطوب كننده براي درمان پوست خشك و خارش دار براي درمان پوست مرغ استفاده كند. اين مرطوب كننده ها همچنين مي توانند به از بين بردن بافت پوست مرده و جلوگيري از گرفتگي فوليكول هاي مو كمك كنند.
درمان خانگي پوست مرغ
برخي از درمان هاي خانگي براي پوست مرغ وجود دارد كه مي تواند ميزان زائده هاي ناشي از اين بيماري را كاهش دهد. با اين حال ، ذكر اين نكته مهم است كه هيچ درمان خاصي براي كراتوز پيلاريس وجود ندارد ، اما اگر روشي كه كراتوز پيلاريس به پوست شما داده را دوست نداريد ، يكي از مراحل زير مي تواند كمي به شما كمك كند.
دوش آب گرم بگيريد
دوش آب گرم كوتاه ، البته يكي از توصيه هاي مناسب براي درمان پوست مرغ در خانه است. اين مي تواند انسداد منافذ پوست را باز كند و بافت مرده را تا حد زيادي از بين ببرد. توصيه مي شود پوست را با حوله يا برس بشوييد و زمان استحمام را كوتاه تر نگه داريد ، زيرا يك حمام طولاني مي تواند روغن هاي طبيعي پوست را از بين ببرد.
لايه برداري
لايه برداري روزانه مي تواند به از بين بردن بافت مرده پوست و بهبود ظاهر آن كمك كند. استفاده از انواع ماسك هاي لايه بردار يا لايه بردار ملايم با سنگ پا يا الياف لايه بردار مي تواند در بهبود بيماري پوست مرغ و كاهش ظاهر جوش ها روي پوست مفيد باشد.
از لوسيون مرطوب كننده استفاده كنيد
لوسيون هاي مرطوب كننده مي توانند پوست خشك را مرطوب كرده و عملكرد سلول هاي پوست را بهبود بخشند.
لباس تنگ نپوشيد
لباس تنگ مي تواند باعث اصطكاك بين پوست و لباس شود ، كه به نوبه خود تحريك پوست را افزايش مي دهد.
آخرين كلمه
آبله مرغان يك بيماري شايع پوستي است كه معمولاً در اواخر كودكي يا بزرگسالي ايجاد مي شود و قبل از 30 سالگي خود به خود از بين مي رود. در اين بيماري كه مي تواند ناشي از اختلالات ژنتيكي يا هورموني باشد ، زائده هاي بدون درد و بي ضرر بر روي پوست بدن ظاهر مي شوند. درمان خاصي براي پوست مرغ وجود ندارد ، اما استفاده از برخي تركيبات مرطوب كننده براي كنترل علائم و جلوگيري از پيشرفت اختلال مي تواند موثر باشد.

كليه مطالب موجود در سايت به عهده منابع اصلي است و بانك مشاغل اينفوجاب هيچ گونه مسئوليتي در قبال مطالب ندارد.

منبع :
اختلال پوست مرغي يا كراتوز پيلاريس چيست و چگونه درمان مي‌شود؟

https://ijmarket.com/blog/اختلال-پوست-مرغي-يا-كراتوز-پيلاريس-چيس/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.