طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني ، ميزان مرگ و مير در ايران 20.5 در هر 100000 نفر است و طبق آمار منتشر شده ، سالانه حدود 800000 حادثه رانندگي و 18000 حادثه رانندگي در كشور اتفاق مي افتد. 000 فوت ، كه باعث 40 مرگ در روز مي شود. . مردم به گزارش تيتر نيوز …

رقابت حوادث ترافيكي و كرونا براي گرفتن جان مردم https://titr-news.ir/2021/06/رقابت-حوادث-ترافيكي-و-كرونا-براي-گرفتن/ تيتر نيوز Tue, 29 Jun 2021 06:50:45 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/06/رقابت-حوادث-ترافيكي-و-كرونا-براي-گرفتن/ طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني ، ميزان مرگ و مير در ايران 20.5 در هر 100000 نفر است و طبق آمار منتشر شده ، سالانه حدود 800000 حادثه رانندگي و 18000 حادثه رانندگي در كشور اتفاق مي افتد. 000 فوت ، كه باعث 40 مرگ در روز مي شود. . مردم به گزارش تيتر نيوز …

طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني ، ميزان مرگ و مير در ايران 20.5 در هر 100000 نفر است و طبق آمار منتشر شده ، سالانه حدود 800000 حادثه رانندگي و 18000 حادثه رانندگي در كشور اتفاق مي افتد. 000 فوت ، كه باعث 40 مرگ در روز مي شود. . مردم

به گزارش تيتر نيوز ، ببرك نورالله ، كارشناس مديريت بحران ، در مقاله اي با عنوان “مسابقه كرونا براي تصادفات رانندگي و كشته شدن” نوشت: “سوانح رانندگي يكي از مهمترين و داغترين موضوعات كشور در سالهاي اخير است. هر روز تعدادي از شهروندان منجر به فوت يا جراحت مي شوند. نتيجه تصادفات در جاده ها ، كوچك و بزرگ ، و حتي در شهرهاي سراسر كشور. اين باعث دل مردم در اين روزهاي سخت كرونا شد.

به نظر مي رسد كه حادثه رانندگي و ويروس كرونا براي زندگي مردم رقابت تنگاتنگي دارند و مقامات نيز براي ضربه زدن به زمين ديگري در حال رقابت هستند. در نهايت ، خانواده داغدار با نقص فني يا راننده بي دقتي روبرو مي شوند تا طعمه آن شوند.

بررسي آمار تصادفات رانندگي

براساس گزارشي كه توسط موسسه تحقيقات آماري در مورد وضعيت تصادفات جاده اي و تلفات منتشر شده است ؛ طبق آمار سازمان بهداشت جهاني (WHO) در مورد تصادفات جاده اي در سازمان جاده در سال ، تعداد سالانه تلفات جاده اي 35.3535 ميليون نفر بوده است ، بنابراين هر 24 ثانيه يك نفر در جاده هاي جهان كشته مي شود ، و علاوه بر اين واقعيت درآمد كم و عشق. كشورهاي درآمدزا كه كمتر از نيمي از آنها دنياي خودرو را كنترل مي كنند اما بيش از 90٪ مرگ و مير ناشي از رانندگي را آنها تشكيل مي دهند.

طبق آمار سازمان بهداشت جهاني ، ميزان مرگ و مير ايران در هر 100000 نفر 20.5 نفر است. در همان زمان ، طبق آمار منتشر شده ، سالانه به طور متوسط ​​حدود 800000 تصادف رانندگي و 18000 تصادف پا رخ مي دهد كه هر روز باعث 40 تا 50 مرگ مي شود. اگرچه طي سالهاي گذشته كارهاي مختلفي در زمينه هاي مختلف از جمله آموزش و اطلاع رساني انجام شده است و اين تعداد تا حدودي كاهش يافته است ، اما تصادفات رانندگي هنوز قابل توجه است و بايد در اولويت اول مقامات باشد.

دلايل عمده سوانح رانندگي در كشور

با توجه به آمارهاي مختلف ارائه شده توسط محققان داخلي و خارجي و مراجع علمي در زمينه تصادفات رانندگي ، اين س remainsال باقي مي ماند كه دليل بالاي اين حوادث و جراحات و مرگ آنها چيست؟

بر اساس مطالعات انجام شده توسط مقامات علمي طي سالها بر اساس نتايج مطالعات و تحقيقات ، من پنج عامل اصلي را كه در از دست دادن پيوندهاي ايمني در جاده ها دخيل هستند در مسئله تصادفات رانندگي در نظر مي گيرم. البته بايد توجه داشت كه اگرچه نقش دولت در مديريت و كاهش تصادفات بسيار مهم است ، اما موضوع ارتقا safety ايمني و كاهش تصادفات رانندگي نه تنها به دولت بستگي دارد بلكه يك موضوع مهم نيز به شمار مي رود. خودروسازان و افراد ديگر.

حلقه اول – عوامل موثر در تصادفات رانندگي

به گفته اين منبع ، عوامل موثر در تصادفات رانندگي عبارتند از:

وسايل نقليه عامل يك مسئله مهم در اتومبيل ها استاندارد سازي قطعاتي است كه چندين بار توسط سازمان ملي استاندارد مطرح شده است و در حال حاضر در ايران از حدود 400 قطعه خودرويي با اندازه متوسط ​​توليد شده در كشور ، فقط از 77 ترمز استفاده مي شود. ، عكس ها ، فيلترها ، آينه ها و كمربندهاي ايمني مطابق با استانداردهاي لازم هستند ، اما بسياري از اجزاي ديگر اينگونه نيستند. موارد ديگر مانند سال ساخت ، كيفيت خودرو ، ويژگي هاي ايمني در خودرو و موارد ديگر. اينها همچنين موارد مهم و مثر در تصادفات رانندگي است.

جاده ديگري براي عبور ، جاده ها ، بزرگراه ها طراحي ، ساخت ، بهره برداري و نگهداري هر يك به مشخصات فني و استاندارد آن بستگي دارد كه نقش مهمي در وقوع حوادث دارد. شرايط جغرافيايي و جوي ؛ شرايط و ضوابط منطقه نيز به عنوان عامل ديگري در نظر گرفته مي شود و بي كفايتي آنها ، گرچه زمينه ساز حوادث رانندگي است ، تصادفات از جمله جاده هاي پيشگيرانه را تشديد مي كند.

عامل انساني كه قسمت بسيار مهمي است و معمولاً به عنوان عامل اصلي بسياري از حوادث معرفي مي شود. دانش و مهارت رانندگي ، سلامت جسمي ، روحي و احترام به قانون از موضوعات مهم مرتبط با عامل انساني است.

در جمع بندي عوامل موثر در تصادفات رانندگي ، بايد ذكر كنم نقش و تأثير هر عامل در تصادفات رانندگي يكي از مهمترين موارد فني در زمينه مديريت حوادث رانندگي است كه بايد با ارائه راه حل هاي لازم براي پيشگيري از تصادف يا شناسايي پس از حادثه همخواني داشته باشد. علل يا عواملي مي توانند براي جبران خسارت و اقدامات قانوني مورد استفاده قرار گيرد.

دايره 2 – قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ؛

ورود قوانين راهنمايي و رانندگي در ايران به دوره قاجار (از 130 13088 تا 9 13099) برمي گردد و آخرين نسخه آن مربوط به 89 138989 است كه به آن قانون رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي گفته مي شود و از آن زمان به بعد ، گرچه همچنين اين قوانين تغييرات زيادي ايجاد شده است ، اما برخي از ما مردم اصرار داريم كه قوانين راهنمايي و رانندگي را اجرا نكنيم. آنچه در مورد قانون بايد مورد توجه قرار گيرد ، نگرش جامع به قانون است. اينكه نبايد تنها به رانندگان واگذار شود و كليه عوامل موثر در تصادف بايد در برابر قانون پاسخگو باشند.

حلقه 3 – سازمان هاي مسئول ايمني جاده ها ؛

م Governmentسسات دولتي و دولتي كه در ايمني راه نقش و مسئوليت دارند به شرح زير است: كميسيون ها و كارگروه هاي مختلفي را مي توان نام برد ، از جمله وزارت راه و شهرسازي (مقررات راه ها و حمل و نقل) ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت ترافيك و عمليات ناجا ، شهرداري و همچنين كميسيون ايمني راه ها . . دستگاه هاي مختلفي كه هر كدام به هيچ وجه در كاهش يا حتي افزايش تصادفات رانندگي نقش ندارند.

بايد مقررات و وظايفي را كه براي هر يك از اين سازمانها تعيين شده است ، مورد توجه قرار دهد. وظايف و مسئوليت هاي هر ابزار مشخص شده است ، اما در عمل كاستي هايي در انجام وظايف وجود دارد كه بدون شك مهمترين عامل در تعيين مديريت مطمئن و منفرد در زمينه ايمني راه ها است.

حلقه چهارم – ابزارها

مطابق با قوانين و مسئوليت هاي اختصاص داده شده به تجهيزات نجات در حوادث رانندگي ؛ آژانس هاي مختلف مسئول كمك هاي كنار جاده اي هستند. فرماندهي صحنه را پليس انجام مي دهد. در صورت فوريت هاي پزشكي فوري ، اقدامات ويژه اي را به ويژه با اطفاي حريق در شهرها و شهرها و جمعيت صليب سرخ در جاده ها براي تخليه ، نجات و خاموش كردن آتش انجام مي دهد. حال اگر عواقب ناشي از يك حادثه رانندگي منجر به مرگ راننده يا مسافر شود ، حملات متوفي نيز به اقدامات نجات اضافه مي شود. از طرف ديگر ، برداشتن موانع و باز شدن خطوط ترافيكي پس از تصادفات يك عارضه جاده اي خواهد بود.

اما تلاش هاي امدادگران عزيز كه در جاده هاي كشور به مردم كشور خدمت مي كنند نبايد دست كم گرفته شود و بايد مورد تقدير قرار گيرد. حال ، با توجه به نقش و عملكرد هر يك از ابزارهاي كمك فوق ، اين س remainsال باقي مي ماند: اگر براي هر يك از اين ابزارهاي كمك كننده وقت و اثربخشي وجود داشته باشد ، وضعيت كمك ها چگونه پيش خواهد رفت؟ چند نفر در دقيقه اول و در چند دقيقه پس از حادثه به دليل عدم كمك مناسب صدمه ديدند و كشته شدند؟

وقتي از نظر تخصصي و فني به موضوع نگاه مي كنيم ، عوامل مختلفي از جمله برنامه ريزي عملياتي ، تجهيزات و امكانات پشتيباني ، نيروي انساني متخصص و آموزش ديده ، موقعيت جغرافيايي محل حادثه و ساير عوامل در عملكرد نيروهاي امدادي نقش دارد ، اما يكي از مهمترين موضوعات و چالش هاي كمك از اين نظر است. حوادث رانندگي

شماره 5 – نقش مردم

نقش مردم در كاهش حوادث و حوادث مختلف بسيار مهم است. به نظر من مي توان از نقش مردم دو نظر را انتظار داشت ، يا به عبارت ديگر ، اين نقش مانند يك شمشير دو لبه عمل مي كند ، در واقع آنها مي توانند يك واقعه ايجاد كنند و از اثرات آن جلوگيري و كاهش دهند. از طرف ديگر ، همانطور كه قبلاً اشاره شد ، در مورد حوادث رانندگي ، وقتي به علل تصادفات نگاه مي كنيم ، خواهيم فهميد كه عامل انساني يكي از مهمترين عوامل است.

نقش ها و مسئوليت هاي مردم چيست و در صورت بروز حادثه رانندگي بايد چگونه باشند تا به حداقل ممكن برسند؟

در اين راستا ، بايد به اين واقعيت توجه كنيم كه بايد نقش مردم ، تا حدي به خود و تا حدي به دستگاههاي مسئول توجه شود ، كه شامل گامهاي بسيار مهمي در اين زمينه است.

– اجراي كامل قوانين و مقررات رانندگي ؛

– فرهنگ و آموزش در مورد مسائل ايمني ؛

– برنامه ريزي و جلب مشاركت در اجراي برنامه هاي پيشگيري ؛

– همكاري در زمينه كمك به قربانيان حوادث رانندگي ؛

– همكاري با پليس در سفرهاي درون شهري و درون شهري.

– برنامه ريزي و برنامه ريزي سفر در تعطيلات

نتيجه نهايي:

امروز حتي يك مورد را در اخبار صداوسيما و ساير رسانه ها نشنيده ايم. از سوي ديگر ، روند و رشد شهرنشيني ، ظهور فناوري هاي جديد و پيشرفته ، با وجود راحتي و راحتي كه براي بشر ايجاد كرده است ، علت وقايع مختلف نيز بود. اگر در گذشته وسيله حمل و نقل ما حيوانات چهار پا بود و حوادث مربوط به آن از ناحيه شكستگي دست يا پا خاتمه مي يافت ، امروز جاده هاي مرگبار حمله مي كنند.

بنابراين مسئله ايمني بايد خواسته اصلي مردم باشد و نقش اول هر يك از ما اعتقاد به نقش آنها در حفاظت از محيط زيست است. چگونه مي توانيم انتظار داشته باشيم كه فرزندان والديني داشته باشند كه به قوانين راهنمايي و رانندگي احترام نگذارند و مانند آنها در آينده رفتار نكنند؟

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.