با تكيه بر اين روش ، بسياري از رسانه هاي جمعي مانند تلويزيون هميشه سعي كرده اند بيننده را در كوتاه مدت در مورد اثربخشي و اثر “شگفت انگيز” محصول متقاعد كنند و او را ترغيب كنند كه گامي در جهت خريد يا سفارش گيري بردارد.روش “پس از پس” به اين معني است كه تبليغ …
ظهور «فرهنگ قبل – بعد» https://titr-news.ir/2021/07/ظهور-فرهنگ-قبل-بعد/ تيتر نيوز Sat, 10 Jul 2021 12:48:38 0000 عمومي https://titr-news.ir/2021/07/ظهور-فرهنگ-قبل-بعد/ با تكيه بر اين روش ، بسياري از رسانه هاي جمعي مانند تلويزيون هميشه سعي كرده اند بيننده را در كوتاه مدت در مورد اثربخشي و اثر “شگفت انگيز” محصول متقاعد كنند و او را ترغيب كنند كه گامي در جهت خريد يا سفارش گيري بردارد.روش “پس از پس” به اين معني است كه تبليغ …
با تكيه بر اين روش ، بسياري از رسانه هاي جمعي مانند تلويزيون هميشه سعي كرده اند بيننده را در كوتاه مدت در مورد اثربخشي و اثر “شگفت انگيز” محصول متقاعد كنند و او را ترغيب كنند كه گامي در جهت خريد يا سفارش گيري بردارد.
روش “پس از پس” به اين معني است كه تبليغ كننده براي تبليغ محصول يا خدمات خود ، دو عكس در كنار يكديگر قرار مي دهد كه وضعيت قبل و بعد از دريافت محصول يا خدمات را نشان مي دهد. در تصويري كه كلمه “قبل” نوشته شده است ، معمولاً همه چيز سياه است ، خنده ، خنده ، بد ، متعادل و بدبخت و در مقابل ، در عكس زير ، “بعد” همه چيز زيبا ، زيبا ، سنگين است. و احترام. معمولاً فقط يك خط تاريك بين اين تصاوير كشيده مي شود. يك خط نامرئي كه خيلي واضح نيست. به عبارت ديگر ، نشسته در يك طرف شهر ويران ، و در طرف ديگر آرمانشهر ، كه البته از نظر تبليغ كننده ، آرمانشهر با خريد محصول به راحتي قابل دسترسي است: “خبر خوب ، خبر خوب ، اين آن را امتحان كنيد
با ظهور شبكه هاي اجتماعي به ويژه اينستاگرام ، روش “قبل از بعد” اين روزها گسترش يافته است. برخي از كاربران شبكه هاي اجتماعي و مشاغل كه توسعه تجارت خود را بر اساس اين شبكه ها تعريف كرده اند ، ساده ترين و مستقيم ترين سازوكار را براي تبليغ محصولات يا خدمات خود به روش “قبل از بعد” انتخاب كرده اند و به همين دليل ، برخي از صفحات اينستاگرام پر است از نقاط قبل و بعد از عكس ها. اين عكس ها معمولاً براي بيشتر افراد الهام بخش است. با ديدن چنين تبليغات و شايعاتي براي “ديدن آنچه اتفاق افتاده و آنچه اتفاق افتاده است” مردم را براي يك لحظه ، هر چند كوتاه ، هيجان زده مي كند.
نكته اين است كه رفتار “قبل از بعد” فقط به تبليغات تجاري محدود نمي شود ، بنابراين در اين متن از “پيش فرهنگ” استفاده شده است. بيان و نمايش در ساير موارد مانند سياست ، تاريخ و فرهنگ قبل و بعد گسترش يافته است. اين روزها ما اغلب عكسهاي مختلف را در طول روز بمباران مي كنيم ، كه در آنها دو رئيس جمهور قبل ، قبل و بعد از انقلاب ، يك دهه قبل (اكنون و دهه شصت) قبل و بعد از دوره تاريخي (مقايسه شده قبل از اسلام (بعد از اسلام) و حتي قبل و بعد از آن) مهاجرت (خارج از كشور).
من مقايسه ها را براي افزايش آگاهي لازم مي دانم ، اما آنچه ممكن است نگران كننده باشد ساده سازي و سطحي نگري است كه در تبليغات تجاري مشابه اتفاق مي افتد ، همانند خوش بيني و حوزه فرهنگي ، اجتماعي و سياسي تجارت تبليغات ساده. دشوار است بپذيريم كه اين دو تصوير در كنار هم پيچيدگي هاي مسائل اجتماعي ، سياسي و اقتصادي را نشان مي دهند.
در نامه هايم درباره “بوتاكس” و “انتخابات رياست جمهوري” ، من گفتم كه من فكر نمي كنم “بوتاكس” روند كمي در زمينه مد يا زيبايي باشد ، اما روند رو به رشدي است تا آنجا كه “بوتاكس” ايراني مدت، اصطلاح. جامعه اي كه از آن استفاده مي كنم. من همچنين ساده سازي با عكس ها را براي ارتقا “” بوتوكسيكاسيون “جامعه ايران در نظر مي گيرم.
بدون شك ، عكس ها مي توانند حقيقت را بيان كنند. عكس ها مي توانند واقعيت هاي جامعه را منعكس كنند ، اما در جهاني كه از عكس راضي است ، بهتر است اين كلمه فراموش نشود. ما بايد بيشتر از تصوير با كلمه درك كنيم. ما بايد بيشتر از عكاسي درباره عكاسي صحبت كنيم. بياييد بخاطر داشته باشيم كه “پيش فرهنگ” بيش از گذشته دنياي فرهنگ ، اقتصاد ، سياست را كنترل نمي كند. ريسك سطحي ريسكي است كه با گسترش شبكه هاي اجتماعي گسترش بيشتري پيدا كرده است.
* عضو گروه علوم اجتماعي ، دانشگاه گيلان
- شنبه ۱۹ تیر ۰۰ ۲۰:۰۷
- ۸ بازديد
- ۰ نظر